Kysymykset ja vastaukset
Tällä sivulla voit lukea Verkko-Kertun aikaisempia vastauksia.
Vastaukset on jaettu aiheiden mukaan. Valitse listasta sinua kiinnostava aihe.

Tällä sivulla voit lukea Verkko-Kertun aikaisempia vastauksia.
Vastaukset on jaettu aiheiden mukaan. Valitse listasta sinua kiinnostava aihe.
Naimisissa
27.6.2026
Hei
Kysy kaveriltasi, joka käy usein Linnanmäellä, onko Saattowäen Anniina oikeasti naimisissa Matti-nimisen miehen kanssa vai onko se vain joku huhu tai vitsi?
Vastaus
Hei
Ystäväni ei valitettavasti osannut vastata.
Kivoja kesäpäiviä!
Kauhuhahmojen vapaa-aika
27.6.2026
Hei
Eikö se ole niin, että Iik-viikon kauhuhahmoilla ei ole ikinä vapaa-aikaa, koska he ovat aina töissä?
Vastaus
Hei
Kyllä kauhuhahmojen esittäjillä on myös vapaa-aikaa.
Kysymyksiin vastaaminen kesällä
27.6.2026
Mihin saakka kesällä vastataan kysymyksiin vastataan ja koska syksyllä taas jatkuu vastailu?
Vastaus
Hei
Jään tänään kesälomalle.
Mukavaa, jos lähetätte minulle kysymyksiä myös loman aikan.
Vastaan kysymyksiin taas elokuun alussa.
Hyvää kesää!
Hyvää kesää!
15.6.2026
Hei Kerttu
Hyvää kesää!
Vastaus
Hei
Kiitos paljon, oikein hyvää kesää sinullekin!
Linnanmäki ja Iik-viikko
13.6.2026
Hei
Siinä sanottiin, että jos et lopeta, he joutuvat tekemään varatoimenpiteitä.
Joudunko minä vankilaan, kun minä pelkään, kun he puhuvat tuollaista?
Vastaus
Hei
Et joudu vankilaan. Sinun ei tarvitse pelätä sitä.
Jos Linnanmäki pyytää sinua lopettamaan jonkin asian, se pitää lopettaa.
Pyydä asian selvittämiseen apua esimerkiksi tukihenkilöltä tai ohjaajalta.
Linnanmäen uhkauskirje
12.6.2026
Hei
Minulta tuli uhkauskirje Linnanmäen esiintyjistä, vaikka Linnanmäen kuuluisi olla hauska juttu.
Tein rikosilmoituksen Linnanmäestä.
Mitä mieltä olet asiasta?
Vastaus
Hei
Suosittelen juttelemaan asiasta jonkun luotettavan henkilön kanssa. Tällainen voi olla esimerkiksi tukihenkilö, ohjaaja tai perheenjäsen.
Kauhuhahmojen vapaa-aika
11.6.2026
Hei
Eikö se ole niin, että niillä Iik-viikon kauhuhahmoilla ei ole ikinä vapaa-aikaa, koska he ovat aina töissä Linnanmäellä?
Ja sitten kun he pääsevät töistä yöllä kotiin, he riitelevät jatkuvasti? Eikö asia olen niin?
Vastaus
Hei
En valitettavasti osaa vastata kauhuhahmojen esittäjien puolesta.
Odotatko jo seuraavaa Iik-viikkoa?
Erämessut kesäkuussa
3.6.2026
Hei
Oletko menossa 6.6. lauantaina Riihimäen erämessuille?
Minä olen menossa. Siellä on kalastukseen liittyviä asioita, esimerkiksi Kalastajan kanavan Jyri ja Anne-Maarit. Kiva nähdä niitä. Sitten voisin myös ostaa jotain sieltä.
Vastaus
Hei
En ole menossa, mutta vaikuttavat tosi mukavilta messuilta.
Kerro sitten, millaista messuilla oli.
Kivoja messuja!
Saattowäki-ryhmän kuulumiset
1.6.2026
Hei
Missä Saattowäki-ryhmä on? Mitä heille kuuluu?
Tuleeko he Linnanmäen Iik-viikkoon esiintymään?
Vastaus
Hei
Yritin etsiä sosiaalisesta mediasta tietoa Saattowäki-ryhmän kuulumisista, mutta en valitettavasti löytänyt.
En osaa vastata, tulevatko he esiintymään Iik-viikkoon tänä vuonna.
Toivottavasti he päivittävät kuulumisia someen lähiaikoina.
Bussilipun arvo
1.6.2026
Päivätoiminnassa ladattiin tänään bussilippu. Toiselta bussikortilta siirrettiin arvo päivätoiminnan bussilippuun.
Harmittaa, kun arvo siirrettiin päivätoiminnan bussillippulle. Arvo ei ole enää käytössä omassa bussilipussa.
Mitä voisin tehdä asialle? Miten saisin takaisin arvon omalle bussilipulle?
Vastaus
Hei
Ymmärrän, että tilanne harmittaa. Bussikortin arvo on tärkeää, että pääset matkustamaan.
Juttele asiasta päivätoiminnan työntekijän kanssa.
Kysy häneltä, miksi arvo siirrettiin päivätoiminnan bussikortille.
Kerro, että haluaisit arvon omalle bussikortillesi.
Voit pyytää apua myös asumisen ohjaajalta, läheiseltä ihmiseltä tai sosiaalityöntekijältä.
Toivottavasti asia selviää!