Lemmikit ja yökyläily

Minulla ei ole vielä lemmikkejä, mutta haluaisin joskus lemmikin. Asun tällä hetkellä yksin, mutta ohjaaja käy luonani joka toinen viikko. Olen pari kertaa miettinyt, että mitä lemmikin omistajat tekevät, jos he saavat kutsun yökylään? Eihän lemmikkiä voi jättää pitkäksi aikaa yksin, koska se ei osaa tehdä itselleen ruokaa.

Vastaus:

Anteeksi, että vastaus on viivästynyt. Verneri.netin viestejä on jostain syystä mennyt roskapostiin. Siivosimme roskapostin tänään ja sieltä löytyi monta Verkko-Kertulle tullutta kysymystä.

Esimerkiksi koiraa ei voi jättää kovin pitkäksi aikaa yksin. Pisin aika on noin 4-8 tuntia. Jokainen koira on yksilö. Joku pystyy olemaan yksin vain pari tuntia toinen voi olla yksin kahdeksan tuntia. Vaihtoehdot yökylän ajaksi ovat

  • Ottaa koira mukaan.
  • Saada koiralle hoitaja kotiin.
  • Viedä koira jonnekin hoitoon.

Kissan moni jättää yksin jopa useammaksi päiväksi. Se ei kuitenkaan ole oikein. Kissa tarvitsee ruuan lisäksi muutakin huolenpitoa. Kissa voi mielestäni olla yhden yön yksi. Jos esimerkiksi lähtee iltapäivällä kotoa ja tulee takaisin seuraavana päivänä, niin kissa selviää sen ajan yksin. Jos on poissa pidempää, jonkun pitäisi käydä katsomassa kissaa.