Miksi kaveri ei liho tai voi huonosti?

Minun kaverini ei syö melkein koskaan mitään terveellistä. Hän ei syö esimerkiksi ruisleipää, kasviksia, hedelmiä tai marjoja melkein yhtään. Hän syö vain karkkia, keksejä, jäätelöä ja juo limsaa.

Miksi hän ei liho tai voi huonosti, kun ei kuitenkaan saa melkein mitään ravintoaineita kuten vitamiineja? Minä pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti ja olen silti lihava ja huonokuntoinen.

Vastaus:

En osaa tähän vastata muuta kuin, että ihmiset ovat yksilöitä. Toiset lihoavat helpommin kuin toiset. Mutta jos syö pelkästään huonoa ravintoa kokoajan, ei voi pysyä terveenä.

Ruuan ohella liikunta on tärkeä osa hyvinvointia. Muistatko sinä liikkua päivittäin?