Miksi minua kohdellaan asuntolassa epäreilusti?

Kun vain osa asukkaista saa lääkkeitä ja pääsee sairaalaan, niin minusta minunkin pitää saada lääkkeitä ja päästä sairaalaan. Eikö asia ole niin?

Minua suututtaa, kun ohjaajat sanovat, että pitää olla sairas, jos ottaa lääkkeitä ja pääsee sairaalaan. Miten niin pitää olla sairas?

Kyllä minäkin haluan sairaalaan, mutta ohjaajat sanovat, että minä olen outo, kun haluan sellaista. Silloin minä suutun ja huudan, lyön, potkin, kiroilen, rikon tavaroita ja riehun.

Vastaus:

Suututtaako sinua se, ettet saa lääkkeitä ja pääse sairaalaan? Vai se, että ohjaajat sanovat, että olet outo?

Ohjaajat eivät saa sanoa, että olet outo.

Mutta ohjaajat ovat oikeassa siinä, että sairaalaan otetaan vain sairaita ihmisiä. Ja lääkärit määräävät lääkkeitä vain ihmisille, joilla on sairaus.

Sinun ohjaajasi eivät siis päätä sitä, pääsetkö sairaalaan vai et. Sen päättävät lääkärit.

On todella hyvä, että tunnistat tunteesi ja osaat kertoa niistä.

Osaisitko purkaa suuttumustasi muuten, kuin lyömällä ja rikkomalla tavaroita?

Oletko yrittänyt purkaa suuttumustasi puhumalla? Tai lähtemällä kävelylenkille? Tai harrastamalla jotain muuta reipasta liikuntaa?

Tunteista puhuminen ja liikunta auttavat monia silloin, kun he ovat vihaisia. Minuakin ne auttavat!