Minä en halua ystävää.

Minä en halua ystävää. Kuitenkin minulle koko ajan sanotaan, että minä tarvitsen ystävän. Miksi minä tarvitsen ystävän, kun en halua ystävää?

Ei minulla koskaan ole ollut ystävää, ei lapsenakaan kukaan halunnut olla minun ystävä. Aina kaikki muut lapset kiusasivat minua sen sijaan että olisivat olleet ystäviä. Minussa on sellainen vika, että muut aina kaikki ihmiset tahtovat kiusata minua, eivät olla minun ystäviä.

Vastaus:

Toiset ihmiset tykkäävät olla enemmän yksin kuin toiset. Ei sinun ole pakko etsiä ystäviä, jos sinusta tuntuu, että viihdyt parhaiten yksin.

Ikävä, että olet joutunut kiusaamisen kohteeksi. Kiusaaminen on aina kiusaajan vika, ei sen jota kiusataan.

Onneksi kaikki ihmiset eivät kuitenkaan ole kiusaajia. Vaikka ystävän löytäminen ei ole helppoa, se on mahdollista, jos haluaa löytää ystävän. Tärkeintä on, että itse tietää, viihtyykö paremmin seurassa vai yksin.