Mitä on pettäminen?

Mitä on pettäminen? Ja voiko suhteessa toinen pettää toista? Vaikka on kihloissa? Onko kihlaus lupaus avioliitosta? Asutaanko yleensä yhdessä, kun on kihloissa?

Vastaus: Pettäminen voi merkitä eri ihmisille eri asioita. Pettäminen tarkoittaa yleensä uskottomuutta. Se tarkoittaa yleensä sitä, että parisuhteessa oleva henkilö harrastaa seksiä jonkun muun kuin oman kumppaninsa kanssa.

Joillekin pettämistä voi olla myös suuteleminen tai vihjailevien viestien lähettely jonkun toisen kuin oman kumppanin kanssa. Pettämisen raja voi siis vaihdella.

Pettämisen tunnistaa yleensä siitä, että se tuntuu väärältä ja sitä salaillaan. Suhteet voivat loppua pettämisen takia.

Petetyksi tuleminen tuntuu ikävältä. Pettämisen jälkeen voi olla vaikea enää luottaa toiseen.

Mikä sinun mielestäsi on pettämistä? Pettämisen rajoista on hyvä jossain vaiheessa keskustella oman kumppanin kanssa.

Kihlaus on lupaus avioliitosta.

Monesti pariskunta asuu yhdessä, ennen kuin he menevät kihloihin tai naimisiin. Tämä ei kuitenkaan ole välttämätöntä. Kaksi ihmistä voivat asua erillään ja olla kihloissa.