Onko vaarallista syödä esineitä?

Onko vaarallista syödä esineitä, kuten kampaa? Syön sitä piikki kerrallaan joskus.

Vastaus:

Esineiden syöminen on vaarallista. Erityisesti suuret ja terävät esineet ovat vaarallisia, jos sellaisen nielee. Esimerkiksi kamman piikki saattaa juuttua poikittain ruokatorveen. Esine voi myös vaurioittaa suolistoa tai tukkia suolen.

Oletko miettinyt, miksi syöt esineitä? Oletko jutellut asiasta kenenkään kanssa? Voisitko kamman sijasta pureskella jotain syötävää? Se olisi terveellisempää ja turvallisempaa.