Oudot puhelut

Hei.

Minulle on tullut muutaman kerran puheluita ulkomaisista puhelinnumeroista. Toisessa luki, että se tulee Espanjasta, toinen tuli Irlannista.

Mitä ne ovat?

En ole uskaltanut puhua ohjaajille.

Vastaus:

Hei

Luulen, että ulkomaisista numeroista tulleet puhelut olivat huijauspuheluita.

Puheluihin ei kannata vastata. Mutta jos vastaat, älä kerro soittajalle mitään henkilökohtaisia tietojasi, kuten salasanoja tai tunnuksia.

Ulkomaisista numeroista tulleisiin puheluihin ei kannata myöskään soittaa takaisin.

Puheluista kannattaa kertoa jollekin luotettavalle ihmiselle.

Miksi et uskalla kertoa puheluista ohjaajille?

Ei ole sinun syysi, että saat huijauspuheluita. Ne ovat todella yleisiä.

Juttele vaan rohkeasti puheluista jonkun kanssa.