Puhutaan rakkaudesta: Ihmisiin tutustuminen

Miten löydän seuraa ja rakkautta?

Vastaus:

Kiitos tästä hyvästä ja tärkeästä kysymyksestä. Samaa asiaa pohtii moni muukin.

Kaikkihan me tarvitsemme rakkautta, läheisyyttä ja hyviä hetkiä muiden ihmisten kanssa.

Läheisyyttä ja rakkautta voi kokea monen eri ihmisen kanssa.

Läheisyyttä ja rakkautta voi kokea vaikkapa

  • perheen ja sukulaisten kanssa
  • ystävien ja kavereiden kanssa
  • niiden ihmisten kanssa, joita näkee päivittäin
  • kumppanin kanssa parisuhteessa.

Usein hyvät hetket ja läheisyys syntyvät siitä, että on toisille ystävällinen.

Ystävällisyys ja toisten ihmisten auttaminen saavat aikaan hyvää oloa. Yhdessä koettu hyvä olo lähentää ihmisiä.

Kaipaatko lisää ihmisiä elämääsi?

Yleensä ihmisiin tutustuu paikoissa, joissa viettää itse aikaa.

Ihmisiin voi tutustua vaikkapa

  • koulussa
  • työpaikalla
  • harrastuksissa
  • illanvietossa
  • ravintoloissa ja kahviloissa
  • netissä.

Kun tapaat kiinnostavan ihmisen, kerro hänelle, että haluat tutustua paremmin.

Jos tunne on molemminpuolinen, voitte alkaa viettää aikaa yhdessä.

Voitte käydä yhdessä vaikkapa kahvilla, kävelyllä tai elokuvissa.

Tutustuminen vaatii kiinnostusta toista ihmistä kohtaan. Uudelta tuttavuudelta kannattaa kysyä, millaiset asiat häntä kiinnostavat ja mikä hänelle on tärkeää.

Kysymisen lisäksi kannattaa kuunnella, mitä toisella on sanottavaa.

Myös ystävällisyys ja pienet hyvät teot lähentävät ihmisiä.