Rapujuhlat

Mitkä ovat rapujuhlat? Oletko sinä koskaan pitänyt rapujuhlia?
Entäpä muut lukijat?

Vastaus: 

Rapujuhlia vietetään elokuussa. Silloin on ravustuskausi eli rapuja pyydetään järvistä ja joista. Ravut ovat monelle suurta herkkua ja sen vuoksi halutaan järjestää juhlat. Se on hyvä syy kutsua ystäviä koolle.

Minä en ole itse koskaan pitänyt rapujuhlia, mutta olen ollut ystäväni järjestämissä juhlissa. Ravut ovat kyllä minusta oikein maukkaita.