Seksi ja päällekäyvä ihminen

Olen löytänyt Facebookin sinkkusivuilta yhden miehen. Olemme olleet sillai kaksi kertaa ja nyt hän sanoo mulle, että olen päällekäyvä ihminen. Mitä se tarkoittaa?

Onko vaarallista, jos spermaa menee mahaan ja on hormonikierukka?

Meidän piti laittaa kondomi, kun oltiin yhdessä, mutta se unohtui meiltä. Hormonikierukka ei suojaa sukupuolitaudeilta, mutta ehkäisee raskauden. Ja nyt hän sanoo, että haluaa olla ystävä ja kaveripohjalta. Koska olen päällekäyvä ihminen hän ei halua olla enää silleen. Mua sattuu kovasti ja itkin kyyneleet silmissä.

Vastaus:

Olet lähettänyt kolme kysymystä. Vastaan niihin kaikkiin tässä samassa viestissä. Löysit Facebookin sinkkupalstalta miehen, jonka kanssa olette tavanneet. Harrastitte seksiä kaksi kertaa. Mies ei enää halua seksiä kanssasi, koska sinä olet hänen mielestään päällekäyvä. Unohditte käyttää kondomia ja nyt sinua pelottaa, onko siitä aiheutunut sinulle jotain haittaa.

Kerrot myös, että sinua sattuu kovasti. Tarkoitatko, että sinulla on surullinen olo vai sattuuko sinua johonkin paikkaan?

Olet oikeassa, että ainoastaan kondomi suojaa sukupuolitaudeilta. Kun harrastat seksiä vieraan ihmisen kanssa, on tärkeää muistaa käyttää kondomia. Sperma ei mene mahaan, vaan se jää emättimeen ja valuu sieltä pois. Siitä asiasta sinun ei tarvitse olla huolissaan. Jos epäilet sukupuolitautia, käy lääkärissä. Asiassa ei ole mitään hävettävää.

Seksi on kivaa, kun kumpikin nauttii siitä. On aina tärkeä varmistaa, että kumppani haluaa seksiä. Mies sanoo, että olit päällekäyvä. En voi tietää, mitä hän sillä tarkoitti. Et ehkä malttanut tutustua ensin, vaan halusit heti seksiä. Ehkä teit seksin aikana asioita, joita hän ei halunnut tehdä. Seksin aikana on tärkeä tarkkailla toista. Voit myös kysyä, haluaako kumppani sitä, mitä sinä haluat.

Sinun kannattaa jutella miehen kanssa ja kysyä, mitä hän tarkoitti. Juttelemalla miehen kanssa, saat tietää, mistä asioista hän ei pitänyt. Toivon, että saatte asian selvitettyä.