Tupakointi on varmaan viisasten hommaa?

Eikö tupakanpoltto ole viisasten hommaa?

Minä asun ryhmäkodin tukiasunnossa ja kaikki sen ryhmäkodin ohjaajat polttavat tupakkaa. He ovat viisaita ihmisiä ja polttavat. Joten minusta tupakanpoltto on viisasten touhua.

Vastaus:

Tupakointi on haitallista terveydelle. Se aiheuttaa esimerkiksi syöpää. Tupakointi aiheuttaa myös väsymystä ja päänsäärkyä ja vaikeuttaa keskittymistä. Siksi tupakointi ei ole viisasta.

Moni tupakanpolttaja haluaisi lopettaa tupakoinnin. Lopettaminen on kuitenkin vaikeaa, koska tupakointi aiheuttaa riippuvuutta.

Vernerin sivuilla on tietoa tupakoinnin haitoista ja neuvoja tupakoinnin lopettamiseen: verneri.net/selko/terveys/tupakka