Vappu ja äitienpäivä

Reipasta vappuaikaa, tätä kirjoitellessa, sataa vappuräntää. Ja äitejä me kaikki muistamme.

Vai mitä, Kerttu?

Vastaus:

Vappu ja äitienpäivä tosiaan lähestyvät.

Vappuaatto on 30. huhtikuuta ja vappupäivä 1. toukokuuta 2020.

Äitienpäivää vietetään sunnuntai 10. toukokuuta 2020.

Tänä vuonna moni viettää äitienpäivää ja vappua eri tavalla kuin yleensä.

Moni ei voi tavata äitienpäivänä äitiään. Yli 70-vuotiaat ovat koronaviruksen riskiryhmää. Siksi heidän pitää välttää muiden ihmisten tapaamista.

Jos äitiä ei voi tavata, hänelle voi vaikkapa soittaa.

Koronaviruksen takia yli 10 hengen tapaamiset on kielletty. Eli vappua ei voi viettää kovin suuressa porukassa. Pienellä porukalla voi kuitenkin keksiä vaikka mitä kivaa.

Tämä kevät on meille kaikille erilainen. Olemme tässä tilanteessa kaikki yhdessä.

Pidetään toisistamme huolta.

Hauskaa vappua ja hyvää äitienpäivää!