Vauvan hoitaminen

Tiedän, että pieni vauva voidaan ottaa pois vanhemmiltaan, jos häntä ei hoideta tarpeeksi hyvin. Mutta voidaanko vauva ottaa pois vanhemmiltaan, jos hän joutuu olemaan yksin 5 minuuttia?

Esimerkiksi, jos vauva on päiväunilla ja äidin on ihan pakko käydä vessassa ja isä käy samaan aikaan viemässä roskat. Onko tuollainen käytös oikein vai väärin?

Minulla ei ole vielä lapsia, enkä ole varma, että hankinko joskus lapsia vai en. Lapsien kasvattamisessa on kuitenkin paljon työtä.

Vastaus:

Vauvan voi jättää yksin vaikkapa 5 minuutiksi. On vain pidettävä huolta, että vauva on turvallisessa paikassa. Äiti kyllä kuulee vessasta, jos vauvalle tulee hätä. Vauvaa ei oteta pois vanhemmilta, jotka hoitavat vauvaa hyvin.

Olet oikeassa, että lapsen kasvattaminen on iso urakka. Mutta lapsen kasvattaminen tuo mukanaan myös paljon iloa.