Ystäviä

Hei

Eihän ystäviä noin vain oteta? Kun minulle sanottiin, että ota tosta ystävä ja kun minä sanoin etten ota, niin minua alettiin haukkua.

Vastaus:

Hei

Ystävystyminen ei tosiaan tapahdu hetkessä. Ystävystyminen vaatii jonkin verran aikaa ja vaivaa. Mutta ystävystyminen kannattaa. Ystäviä ja kavereita tarvitaan jakamaan iloja ja suruja.

Kehitysvammaisten Palvelusäätiö on tehnyt selkokielisen oppaan ystävystymiseen.

Tutustu Ystävyyttä oppimassa -oppaaseen tästä linkistä (pdf)

Ystäviä

Mitä mieltä olet saako ystäviä olla paljon? Voiko olla esimerkiksi 11-12 ystävää.

Vastaus:

Tietysti saa olla niin paljon ystäviä kuin niitä on. Hieno juttu, jos sinulla on paljon ystäviä.