Tervetuloa opiskelemaan YK:n vammaissopimusta!

YK:n vammaissopimus on ollut voimassa Suomessa kesäkuusta 2016 alkaen. YK:n vammaissopimus varmistaa, että vammaisilla ihmisillä on samat oikeudet kuin muilla.

Tiedätkö sinä, mikä YK:n vammaissopimus on? Tiedätkö, mitä oikeuksia se vahvistaa?

Kokoa porukka. Ala opiskella YK:n vammaissopimusta yhdessä muiden kanssa Verneri.netin opintopiirissä.

Verneri.netin opintopiirisivuston rakenne

Aloittakaa opiskelu lukemalla sivut

  • Aloittakaa tästä
  • Opintopiirin ohjeet.

Sen jälkeen voitte yhdessä valita, mitä aihetta haluatte opiskella.

Tällä hetkellä valmiina olevat aiheet ovat:

  • Oikeus osallisuuteen
  • Oikeus omaan kotiin
  • Oikeus työhön.

Osallistu opintopiirien kehittämiseen

YK:n vammaissopimuksen opintopiiriaineistot on tehty yhdessä Kehitysvammaliiton Paikka auki II -hankkeen kanssa.

Auta meitä kehittämään opintopiirien aineistoja. Kerro meille, miten opintopiirit ovat sujuneet.

Voit antaa palautetta Aloittakaa tästä -sivun palautelomakkeella.