Olet tässä:
 

Pia: Kysymisen taito

Olen katsellut YouTubesta videoita miehestä, joka yrittää kysymysten avulla keksiä toisen henkilön ammatin. Usein hän siinä onnistuukin.

Kysymisen taitoa voi harjoitella.

Aluksi voi kysyä toisen henkilön nimeä.

Sitten häneltä voi kysyä

  • ketkä ovat sinulle läheisiä ihmisiä
  • mitä olet opiskellut
  • mitä työtoimintaa tai työtä teet
  • mitä kiinnostuksenkohteita ja harrastuksia sinulla on
  • mitä tavoitteita ja haaveita sinulla on
  • mistä kolmesta asiasta olet kiitollinen elämässäsi.

Vastauksien myötä sinulla voi herätä uusia kysymyksiä, joita voit kysyä.

Muista myös hyväksyä, että henkilö ei ehkä halua vastata kaikkiin kysymyksiin.

Hyviä kyselyhetkiä ja kyselyn taidon hiomista!

Kirjoittaja: Pia

Kommentit
Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.