Kirjeenvaihto

Mikaela etsii ystäviä kirjoittelemaan

3.12.2021

Hei

Olen Mikaela-niminen nainen Lounais-Suomesta ja etsin kirjeenvaihtoystäviä. Voidaan kirjoitella sähköpostia tai perinteistä etanapostia.

Minä opiskelen ja käyn eräässä klubitalon kaltaisessa paikassa melko usein.

Minulla on kotona sisustuksessa vihreää ja vaaleanpunaista. Tykkään Frozen-elokuvista ja muistakin Disney-piirretyistä.

Sinun sukupuolella ja iällä ei ole väliä, kunhan osaat kirjoittaa pitkiä tarinoita ajatuksen kanssa.

Vastaukset sähköpostilla: mikaelavirta811(at)gmail.com

Pasi etsii elämänkumppania

2.12.2021

Hei

Olen 42-vuotias lievästi kehitysvammainen mies Jyväskylästä. Etsin elämänkumppania tositarkoituksella.

Harrastuksiini kuuluu laulun opiskelu, vesijuoksu, uinti, kuntosali sekä ulkoilu. Teen myös järjestötyötä ja olen aktiivinen monessa yhdistyksessä.

Käyn työ- ja päivätoiminnassa neljänä päivänä viikosta. Koulutukseltani olen artesaani ja lähiavustaja, jonka tutkinnon olen suorittanut Bovallius-ammattiopistossa.

Olen luonteeltani rauhallinen, sosiaalinen ja kaikki huomioon ottava. Hyväksyn ihmiset sellaisina kuin he ovat.

En käytä alkoholia enkä tupakoi tai käytä mitään päihteitä. Toivottavasti et sinäkään.

Ota rohkeasti yhteyttä joko kirjeitse tai sähköpostitse.

Vastaukset sähköpostilla:
pasi.pumperi(at)gmail.com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Pasi
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Aksu etsii kirjeenvaihtoseuraa naisesta

2.12.2021

Moikka

Olen 34-vuotias mies Kajaanista ja etsin kirjeenvaihtoseuraa naisesta ympäri Suomen.

Olisi kiva saada sellainen suhde, jossa tapahtuisi muutakin kuin pelaamista.

Itse olen tällä hetkellä kylmässä suhteessa.

Vastaukset sähköpostilla:
aksukarjalainen(at)outlook.com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Aksu
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Sintsa etsii 26-31-vuotiasta elämänkumppania

25.11.2021

Moi

Täällä kirjoittelee 28-vuotias tyttö Järvenpäästä.

Etsin elämänkumppania läheltä Järvenpäätä. Saisit olla Järvenpäästä, Tuusulasta, Keravalta, Mäntsälästä, Porvoosta, Vantaalta tai Helsingistä.

Ikää sinulla saisi olla 26-31 vuotta.

Sinulla saa olla auto, mutta ei haittaa, jos ei ole autoa.

Minulla on lievä älyllinen kehitysvamma.

Luonteeltani olen mukava, puhelias, luotettava, ystävällinen ja puolustan toisia.

Opiskelen monenlaista. Teen vapaa-aikanani käsitöitä ja askartelen. Kerron askartelusta ja opiskelusta tarkemmin kirjeessä.

Teen omia rap-kappaleita.

Toivon että et polta tai juo.

Vastaukset sähköpostilla:
sini.rekola10(at)gmail.com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Sintsa
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Antti etsii seurustelukumppania 25-40-vuotiaasta naisesta

25.11.2021

Moi.

Etsin seurustelukumppania 25-40-vuotiaasta naisesta.

Olen 35-vuotias lievästi kehitysvammainen mies.

Asun Akaassa Etelä-Pirkanmaalla tuetussa asumisessa. Käyn työtoiminnassa kehitysvammaisten toimintakeskuksessa 3 päivänä viikossa.

Vapaa-aikana kuuntelen musiikkia ja tykkään pelata Playstation 3:sta.

Toivoisin sinun olevan Pirkanmaan alueelta.

Vastaukset sähköpostilla: antti.linden86@luukku.com

Jenna etsii kirjeenvaihtokaveria

22.11.2021

Moi.

Olen Jenna, 25-vuotias nainen Porvoosta.
Etsin kirjeenvaihtokaveria.

Harrastuksiini kuuluu ratsastus ja pyörätuolitanssi.
Tykkään pyöräillä sekä piirtää.

Kirjeenvaihtokaveri voi olla tyttö tai poika, iältään 23-28 vuotias.

Haluaisin joskus myös tavata ja viettää aikaa yhdessä.

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Jenna
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Mikko etsii 25-37-vuotiasta naista

18.11.2021

Moikka

Etsin seuraa 25-37-vuotiaista naisista Uudenmaan alueelta.

Etsin luotettavaa ja rehellistä elämänkumppania sekä mukavaa ystävää, jonka seurassa voisi tehdä kaikkea mukavaa yhdessä.

Olen 34-vuotias ja Helsingistä.

Vastaukset sähköpostilla: huuskonenmikko3(at)gmail.com

Laura etsii seurustelukumppania 30-50-vuotiaasta miehestä

15.11.2021

Etsin seurustelukumppania miehestä iältään 30-50 vuotta.

Saisit olla mielellään Keski-Suomen alueelta.

Itse olen 38-vuotias nainen.

Olen rauhallinen, mukava, luotettava ja rehellinen.

Tykkään iskelmämusiikista ja tykkään käydä konserteissa. Minulla on myös kissa.

Toivon että et polta tai juo.

Vastaukset sähköpostilla: lauratuokala(at)gmail.com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Laura
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Jonna etsii 20-40-vuotiasta ystävää

13.11.2021

Hei

Olen Jonna, 25-vuotias nainen Porista.

Asun kerrostalossa Porin Vähäraumalla ja käyn töissä.

Harrastuksiini kuuluu askartelu ja minulla on kissa.

Haen 20-40-vuotiasta ystävää Satakunnan alueelta, mieluiten Porista.

Ystävän kanssa haluaisin käydä esimerkiksi kävelyillä tai kahvilla.

Vastaukset sähköpostilla: lehtonen.jonna96(at)gmail.com

Päivi etsii ystäviä miehistä ja naisista

12.11.2021

Hei!

Olen 47-vuotias nainen Helsingistä ja haluaisin saada uusia ystäviä sekä miehistä että naisista.

En etsi seurustelukumppania, sillä sellainen minulla jo on.

Etsin hyviä ystäviä ja kenties sielunsiskoa tai -veljeä juttelemaan kaikesta maan ja taivaan välillä. Etsin sinua ehkä kyläilemään, käymään kahviloissa, elokuvissa, höpöttelemään yömyöhään kaikkea ja kaikesta.

Tykkään myös matkustella etenkin kotimaassa, joten kyläilypaikat ja ystävät ovat erittäin tervetulleita.

Harrastan uimahallia, saunomista, yhdistystoimintaa, retkiä, kissoja ja kaikkea kivaa, mitä milloinkin keksin.

Minulla on kaksi ragdoll-kissaa.

Kirjoita minulle niin vaihdetaan numerot ja tutustutaan.

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Päivi
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Petra etsii miestä kaveriksi

12.11.2021

Hei!

Olen 54-vuotias nainen.

Etsin tositarkoituksella miestä itselleni kaveriksi.

Olen huumorintajuinen ja luotettava.

Harrastuksiini kuuluvat lukeminen, lenkillä käyminen, luonnossa kulkeminen, elokuvien katselu ja musiikin kuuntelu.

Sinun iälläsi ei ole väliä.

Toivon, että pärjäät itsenäisesti, sillä minäkin pärjään omillani.

Olisi mukava, jos sinulla olisi auto, jolla päästään kulkemaan yhdessä. Auto ei kuitenkaan ole pakollinen.

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Petra
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Minna etsii 30-40-vuotiasta miestä soittelu- ja tekstailukaveriksi

11.11.2021

Olen Minna.

Asun Lieksassa, Palvelukeskus Toukolassa, yksin, rivitalossa.

Olen 33-vuotias yksinäinen nainen. Toukokuussa täytän 34 vuotta.

Etsin 30-40-vuotiasta miestä soittelu- ja tekstailukaveriksi ympäri Suomea!

Olen rehellinen, luotettava, rauhallinen, sosiaalinen, omatoiminen sekä savuton ja raitis.

Harrastuksiini kuuluu: lenkkeily, kirjeenvaihto, askartelu, piirtäminen, musan kuuntelu, Tv ja leffat sekä sukulaisten, tuttujen ja kavereiden kanssa oleminen.

Käyn Taikkarissa ma ja ti päivisin. To ja pe päivisin käyn päivätoiminnoissa Topalissa. Ma ja pe iltaisin olen iltatiskissä. Ja ke on vapaa-päivä ja sauna päivä.

Voit asua omatoimisesti ja yksin kuten minä tai voit asua perheen kanssa.

Voidaan vaihtaa valokuvat ja puhelinnumerot.

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Minna
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Vastaa kyselyyn Vernerin selkosivuista

9.11.2021

Kerro meille, mikä Vernerin selkosivuilla on sinulle tärkeää. Vastaa kyselyyn.

Arvomme kyselyn vastaajien kesken kaksi 30 euron S-ryhmän lahjakorttia.

Pääset kyselyyn tästä linkistä (webropol.fi)

Kiitos!

Vastauksesi on meille tärkeä.

Jyri etsii tyttöä Porvoon läheltä

8.11.2021

Moi

Olen Jyri. On 27-vuotias nuorimies.

Etsin 18 vuotta täyttänyttä elämäni tyttöä Porvoosta tai Porvoon läheltä.

Haluaisin tutustua, jutella ja soitella älypuhelimella.

Haluaisin sopia treffit ja alkaa seurustella. Haluaisin muuttaa yhteen ja olla kihloissa.

Vastaukset sähköpostilla: jyri.j.hirvonen(at)gmail.com

Pia etsii kirjekavereita

8.11.2021

Mun nimi on Pia Hakala. Ikä on 44 vuotta ja asun Juuassa.

Etsin uusia kirjekavereita, joiden kanssa saa vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia.

Harrastukset ovat karaoke, laulaminen, uinti ja kävely. Kuuntelen myös musiikkia (Radio Rex ja Lauantai-tanssit). Katson telkkarista luonto- ja musiikkiohjelmia sekä toiminta- ja seikkailuelokuvia aika paljon.

Käytän tietokonetta ja nettiä. Käytössäni on Youtube, Facebook, Messenger, Whatsapp, Instagram, Skype ja sähköposti.

Käyn työssä Juuan toimintakeskus Touhulassa maanantaina, tiistaina ja torstaina.

Vastaukset sähköpostilla: piahakala2010(at)gmail.com

Mike etsii tyttöystävää

5.11.2021

Hei!

Olen Mikko Kalle Matias Kaskinen eli tutummin Mike. Olen 35 vuotias.

Haen tyttöystävää Paimiosta tai lähiseuduilta, esimerkiksi Turusta. Asun itse Paimiossa.

Tykkään käydä lenkeillä, elokuvissa, treffeillä ja tykkään muustakin hauskanpidosta.

Harrastan jalkapalloa ja teatterikerhoa sekä käyn tanssituvalla.

Haluan nähdä tekstailessa sinusta valokuvan.

Jos kiinnostuit minusta, niin laita sähköpostia, höpötellään lisää.

Sähköpostini on: mikkokallematias(at)gmail.com

Eino etsii 30-50-vuotiasta naista

5.11.2021

Moi!

Olen Eino 34 vuotta Lehtimäeltä.

Olisi mukava tutustua lähialueella asuvaan 30-50-vuotiaaseen naiseen.

Toivoisin sinun olevan iloinen, sosiaalinen, huumorintajuinen, luotettava ja omillasi toimeen tuleva nainen.

Harrastan paljon musiikkia ja toivon, että pitäisit myös musiikin kuuntelusta. Ehkä voisimme yhdessä laulaa karaokea?

Lisäksi harrastan radiopuhelimia ja kerään retro- ja vintage-esineitä, jotka liittyvät musiikkiin.

Saatan olla alkuun hieman ujo, mutta kun tutustumme, varmasti myös minä rentoudun.

Toivottavasti et ole kissalle allerginen, sillä kanssani asustaa ihana Piki-kissa.

Vastaukset sähköpostilla: hondamies1(at)gmail.com

Santtu etsii naista tositarkoituksella

4.11.2021

Olen nuori mies Orivedeltä ja asun Niemen linnassa.

Olen kiinnostunut raveissa käymisestä, kalastamisesta, piirtämisestä ja jääkiekosta. Olen Tapparan kannattaja.

Pidän eläimistä. Lapsuudenkodissani on kaksi koiraa ja hevosia.

Olen ystävällinen ja mukava sekä huumorintajuinen.

Etsin samanhenkistä naista tositarkoituksella.

Toivon, että olet rehellinen ja luotettava. Ulkonäölläsi ei ole väliä.

Odotan innolla yhteydenottoasi.

Terveisin Maajussi-Santtu

Vastaukset sähköpostilla: sandelssi93(at)gmail.com

Henri etsii kaveria naisista

4.11.2021

Terve!

Nimeni on Henri Yli-Karjanmaa. Asun Etelä-Pohjanmaalla Ilmajoella.

Etsin kaveria naisista. En sellaista, joka pettää minun luottamuksen. Kerron myöhemmin, kun tutustutaan ensin. Tosi tarkoituksella myöhemmin. Jos synkkää.

Ikähaitari saa olla 31-36 vuotta, siinä välissä.

En ole ilikiän näköinen mies ja olen 31-vuotias.

Minun luonne on hauska, huumorintajuinen ja kiltti.

En juo alkoholia, enkä tupakkaa polta.

Harrastukset ovat pyöräily ja kävely.

Olen lievästi kehitysvammainen mies.

Vastaukset sähköpostitse:
kissa.ilmajoki(at)gmail. com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Henri
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Henna etsii kirjekaveria

1.11.2021

Etsin kirjeenvaihtoon lievä älyllinen kehitysvamma -diagnoosin saaneita, joita myös kiinnostaa kehitysvamma-diagnoosia käsittelevien kirjojen lukeminen. Toivon, että käytät myös kehitysvamma-sanaa, kuten minä.

Itse olen 39-vuotias, lievästi älyllisesti kehitysvammainen  nainen Vihdistä.

Luen mielelläni omaan diagnoosiin liittyviä yleiskielen kirjoja. Psykologin testeissä on todettu, että ymmärrän yleiskieltä, joten tästä syystä olen kiinnostunut kehitysvamma-aiheesta lukemaan.

Toinen diagnoosi on vaikea ADHD. Siksi en etsi miestä seurusteluun, ellei miehellä ole ADHD ja Asperger.

Jos kiinnostaa tutustua, kirjoita.

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Henna
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Juuso etsii kaveria

28.10.2021

Hei

Olen Juuso. Etsin kaveria, jonka kanssa jutella.

Minulla on lievä kehitysvamma ja kuulovamma. Käytän kuulokojeita.

Olisi kiva jutella jonkun kanssa, jolla myös on kuulovamma ja kuulokoje.

Laita viestiä, niin jutellaan.

Vastaukset sähköpostilla: jupe.kontkanen(at)hotmail.fi

Päivi etsii sinkkumiestä ja kirjeystäviä naisista

25.10.2021

Hei!

Etsin lievästi kehitysvammaista sinkkumiestä ja kirjeystäviä naisista. Ikä saisi olla 43-48 vuotta.

Olen 43-vuotias, lievästi kehitysvammainen sinkkunainen Mäntyharjulta.

Harrastan lukemista, käsitöitä ja ulkoilua.

Käyn palvelukodissa töissä 4 päivänä.

Ethän juo ja polta. Olethan luotettava ja rehellinen.

Laittakaa sähköpostia tai kirjeitä tulemaan.

Vastaukset sähköpostilla:
pvitikainen794(at)gmail.com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Kissankello
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Petra etsii luotettavaa miesystävää

25.10.2021

Minä olen Petra. Asun Jyväskylässä tukiasunnossa. Minulla on myös dysfasia.

Haluan kirjoittaa kivannäköisten miesten kanssa. Haluan luotettavia miesystäviä.

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Petra
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Paate hakee 33-39-vuotiasta naista

24.10.2021

Hei.

Olen lievästi kehitysvammainen poika. Olen rehellinen ja luotettava.

En juo, en polta.

Harrastan lukemista ja tietokoneella pelailua.

Olen luterilainen.

Haen 33-39-vuotiasta naista.

Vastaukset sähköpostilla: paate359(at)gmail.com

Antti etsii 25-45-vuotiasta naisystävää

21.10.2021

Hei!

Olen 35-vuotias lievästi kehitysvammainen mies.

Etsin 25-45-vuotiasta naisystävää parisuhteeseen tositarkoituksella.

Asun Akaassa Etelä-Pirkanmaalla tuetussa asumisessa, rivitalossa.

Vapaa-aikana kuuntelen musiikkia ja tykkään pelata PlayStation 3:sta.

Toivoisin sinun olevan Pirkanmaan tai Kanta-Hämeen alueelta. Käyn kolmena päivänä viikossa työtoiminnassa.

Vastaukset sähköpostilla: antti.linden86(at)luukku.com

Emmi etsii 38-48-vuotiasta miestä

20.10.2021

Moi, olen Emmi 28 vuotta.

Asun yhdessä kissani kanssa.

Olen huumorintajuinen, pidän eläimistä, lenkkeilystä ja uimisesta kesäisin.

Tykkään myös katsella hyviä leffoja Suosikkeja ovat kotimaiset hauskat sarjat ja leffat.

Kuuntelen myös äänikirjoja ja kotimaista musiikkia, kuten Armi & Danny, Frederik, Tapani Kansa, Kari Tapio, Kaija Koo.

Käyn myös hampurilaisravintolassa ja leffateatterissa mielelläni.

Haluaisin tutustua sinuun mukava mies, olethan iältäsi 38-48 vuotias. Asuthan Päijät-Hämeen alueella.

Olet myös rehellinen, huumorintajuinen, pitkäpinnainen ja hyvä käytöksinen.

Pidät eläimistä ja luonnosta. Etkä viihdy baareissa.

Jos tunnistat itsesi, otahan yhteyttä.

Voit lähettää kirjeessä puhelinnumerosi, niin otan sinuun yhteyttä. 

Löydät minut Facebookista omalla nimelläni Emmi Jokinen.

PS. Asuthan Päijät-Hämeen alueella.

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Emmi
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Taina etsii poikakaveria Sastamalan seudulta

20.10.2021

Minä olen Taina, asun Sastamalassa.

Minä olen täyttänyt jo 61 vuotta. Äitini on jo 90-vuotias, ja asuu yksin kotona. Mä käyn aina lomilla katsomassa äitiä.

Haluaisin löytää poikakaverin Sastamalan seudulta, iältään 40-50 vuotta.

Miehellä voi olla lapsia tai ei lapsia.

Haluaisin käydä elokuvissa, shoppailemassa ja tehdä kaikenlaista.

Olen nuorekas ja tykkään ulkoilusta.

Mä olen luonteeltani rauhallinen, vaikka joskus sanon asiat suoraan. Mä tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa.

Mä tykkään kissoista, askartelusta, maalaamisesta ja lentopallosta. Kaksi kissaa asuvat äitini luona, ne ovat mulle rakkaita.

Mä jään odottamaan sulta postia.

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Taina
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Laura etsii seurustelukumppania 30-40-vuotiaasta miehestä

8.10.2021

Etsin seurustelukumppania miehestä iältään 30-40 vuotta ja Keski-Suomen alueelta.

Toivon että että et polta tai juo.

Itse olen 37-vuotias nainen. Olen rauhallinen ja mukava.

Tykkään käydä konserteissa ja pidän iskelmämusiikista. Harrastuksiini kuuluu hevostelu. Minulla on myös kissa.

Käyn 2 päivänä viikossa töissä.

Vastaukset sähköpostilla:
lauratuokala(at)gmail.com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Laura
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Päivi etsii ystäviä miehistä ja naisista

6.10.2021

Hei.

Olen 47-vuotias nainen Helsingistä ja haluaisin saada uusia ystäviä sekä miehistä että naisista.

En etsi seurustelukumppania, sillä sellainen minulla jo on.

Etsin hyviä ystäviä ja kenties sielun siskoa tai veljeä juttelemaan kaikesta maan ja taivaan välillä. Etsin ystäviä kyläilemään, käymään kahviloissa, elokuvissa ja höpöttelemään yömyöhään kaikkea ja kaikesta.

Tykkään myös matkustella etenkin kotimaassa, joten kyläilypaikat ja -ystävät ovat erittäin tervetulleita.

Harrastan uimahallia, saunomista, yhdistystoimintaa, retkiä, kissoja ja kaikkea kivaa, mitä milloinkin keksin.

Minulla on kaksi Ragdoll-kissaa.

Kirjoita minulle, niin vaihdetaan numerot ja tutustutaan.

Minut löytää myös Facebookista nimellä Päivi Lahtivesi.

Vastaukset sähköpostilla: paivi.lahtivesi(at)gmail.com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Päivi
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Laura etsii ystäviä Keski-Suomesta

6.10.2021

Etsin ystäviä tytöistä tai miehistä Keski-Suomesta.

Itse olen 37-vuotias nainen.

Vastaukset sähköpostilla:
lauratuokala(at)gmail.com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Laura
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Henri etsii kirjoittelukaveria 30-35-vuotiaista naisista

6.10.2021

Moi

Nimeni on Henri Yli-Karjanmaa. Olen 31-vuotias mies. Asun Ilmajoella.

Etsin kirjekaveria tai sähköpostikaveria 30-35-vuotiaista naisista. Ei ole väliä, oletko kaukaa tai vähän lähempänä kuin minä.

Olen lievästi kehitysvammainen ja toivon että sinäkin olet. Toivon, että olet saman henkinen ja tyyppinen kuin minä.

Luonteeni on hauska, kiltti ja huumorintajuinen.

Pidän eläimistä ja käyn kirkossa. En juo alkoholia.

Harrastukset ovat kävely ja pyöräily.

Vastaukset sähköpostilla: kissa.ilmajoki(at)gmail.com

Vastaukset kirjeellä:

Kehitysvammaliitto/Verneri
Henri
Linnoitustie 2 B
02600 Espoo

Älä vastaa huijarille

6.10.2021

Vernerin kirjeenvaihtopalstan käyttäjille on lähetetty sähköpostilla huijausviestejä.

Huijari voi lähettää viestin, jossa hän

  • sanoo olevansa ihailijasi
  • lupaa sinulle rahaa
  • pyytää sinulta rahaa.

    Älä vastaa huijarille!

    Älä koskaan lähetä rahaa henkilölle, jota et ole tavannut.

    Älä lähetä sähköpostilla

    • henkilötunnusta
    • salasanoja
    • pankki- tai luottokortin tietoja
    • pankkitunnuksia.

    Luotettavat tahot eivät koskaan pyydä sähköpostilla henkilökohtaisia tietoja.

    Jos epäilet huijausta, kerro asiasta luotettavalle ihmiselle tai poliisille.