Kysy Kertulta netin käytöstä

Iäkäs nainen hymyilee.

Mietityttääkö sinua jokin asia netin turvallisuudessa? Kysy asiaa Verkko-Kertulta.

Pääset Verkko-Kertun sivuille tästä linkistä.

Julkaisemme netin turvallisuuteen liittyviä kysymyksiä ja vastauksia myös tällä sivulla.

Julkaisemme kysymykset nimettöminä.

Huijausyritys

Tein kirjeenvaihtoilmoituksen Verneri.netin Kirjeenvaihtopalstalle. Sain viestin, jossa nainen kertoo, että hän rakastaa minua. Hän pyytää lähettämään rahaa, että pääsee tapaamaan minua. Mitä minun pitää tehdä?

Vastaus:

Kuulostaa siltä, että sinulta yritetään huijata rahaa.

Kerro viestistä luotettavalle ihmiselle. Asiasta kannattaa kertoa myös poliisille.