Miten tupakointi vaikuttaa terveyteen?
Tupakointi vaikuttaa vain vähän terveyteen. Tupakointi aiheuttaa sairauksia. Tupakointi parantaa terveyttä.
Kaverisi tarjoaa sinulle tupakkaa. Miten kieltäydyt?
Sanon, kyllä kiitos. Sanon, ei kiitos. Juoksen karkuun.
Päätät lopettaa tupakoinnin. Mitä hyvää siitä seuraa?
Voin pikkuisen paremmin. Säästän rahaa ja terveyteni paranee. Ei mitään.
Keneltä tupakoinnin lopettamiseen kannattaa pyytää apua?
Joulupukilta. Läheisiltä ihmisiltä, ohjaajilta ja terveydenhoitajalta. Vain lääkäriltä.
Mikä vieroitusoireisiin auttaa?
Suklaa ja jäätelö. Ei mikään. Riittävä uni, liikunta ja terveellinen ruoka.