Digihautomo bloggaa
Digituki on tärkeää
1.3.2024
Digihautomossa jaamme usein toisillemme vinkkejä eri sovelluksista ja autamme toisiamme digiasioissa.
Jokaisella meistä on tietoa ja digitaitoja. On mukavaa, kun voimme jakaa osaamistamme.
Olemme kaikki oppineet digihautomon toiminnassa uusia taitoja ja saaneet toisiltamme tietoa digiasioista.
Meistä on tosi tärkeää, että jokainen saa digipulmiin apua.
Digihautomon jäsen Henna halusi kirjoittaa siitä, miksi digipulmissa auttaminen on tärkeää ja kivaa.
Henna toimii omassa arjessaan digitukijana. Henna on myös vertaisdigiosaaja eli vertsikka.
Autan muita digipulmissa
Vertaisdigiosaaja auttaa toisia digiasioissa ja erilaisissa digipulmissa.
Minä kävin valmennuksen vertaisdigiosaajaksi muutama vuosi sitten. Valmennuksessa opin ohjaamiseen liittyviä taitoja ja digitaitoja.
Minä olen oppinut uusia digitaitoja myös digihautomossa ja olen opetellut niitä itsekin.
Autan usein ystäviä ja sukulaisia digiasioissa. Osaan auttaa vaikka laittamaan puhelimen päivitykset kuntoon.
Viimeksi autoin kaveria aktiivisuusrannekkeen sovelluksen lataamisessa puhelimeen.
Minusta on kiva auttaa toisia ja ratkaista digipulmia yhdessä toisten kanssa.
Jos sinäkin haluat antaa digiapua toisille, kannattaa osallistua vaikka etänä sellaisiin ryhmiin, joissa voit oppia lisää digitaitoja. Sitten näiden uusien taitojen avulla voit auttaa kavereita digipulmissa.
Autatko sinä toisia digiasioissa?
Olisi mukava kuulla myös, mistä aiheista toivot meidän kirjoittavan.
Kirjoita vastauksesi ja toiveesi kommentteihin. Vastaamme kaikkiin kommentteihin.