Mahdollisuus vapaa-aikaan
![](https://verneri.net/selko/wp-content/uploads/2023/11/Anu_nelio-500x500.jpg)
Anu Lehtonen
Onko kaikilla mahdollisuus viettää vapaa-aikaa?
Olen Anu Lehtonen, Leija-lehden toimitusneuvoston jäsen. Tämä on minun mielipiteeni.
Olen mukana hankkeessa, joka vahvistaa vapaa-ajan osallisuutta.
Hankkeella on englanninkielinen nimi ACCESS to Leisure.
Meillä on tapaamisia, joissa puhumme mahdollisuudesta viettää vapaa-aikaa.
Ei ole itsestään selvää, että kaikki pääsevät viettämään vapaa-aikaa haluamallaan tavalla.
Toiveet voivat kaatua moneen asiaan, vaikka taloudelliseen tilanteeseen. Kaikilla ei ole rahaa ostaa lippuja konserttiin tai teatteriin.
Mielestäni lippujen hintojen pitäisi olla kohtuullisia, jotta kaikki voivat ostaa niitä.
Minä pidän matkustamisesta, ja tiedän, että matkat ovat kalliita sekä kotimaassa että ulkomailla.
Jotkut tarvitsevat avustajia, mutta sellaisia ei ole tarjolla.
Jos olisi enemmän työvoimaa, voisi turvata avustajat heille, jotka tarvitsevat apua.
Teksti: Anu Lehtonen
Kuva: Jaana Teräväinen
Juttu on julkaistu alun perin Leija-lehden numerossa 3/2023.