Näin tapaat eläimiä

Moni meistä nauttii eläimen seurasta.

Eläimiä on mukava katsella, silittää ja niille voi jutella. Eläimen lähellä on usein hyvä olla.

Näin voit viettää aikaa eläinten kanssa

Moni meistä haluaa viettää aikaa eläinten kanssa, mutta kaikki eivät voi tai halua hankkia omaa lemmikkiä.

Mitä silloin voi tehdä?

Lue Vernerin lukijoiden vinkit:

  • Käy eläinpuistossa, eläintarhassa tai kotieläinpihalla.
  • Käy kylässä ihmisten luona, joilla on lemmikki.
  • Kutsu kylään tuttuja, joilla on lemmikki. Pyydä heitä ottamaan lemmikki mukaan.
  • Käy kissakahvilassa. Kissakahviloita on ainakin Helsingissä, Järvenpäässä, Lahdessa ja Tampereella.
  • Käy kävelyllä ja kysy koiranomistajilta, saatko tervehtiä koiraa.
  • Kysy naapurilta, voitko lähteä mukaan, kun hän ulkoiluttaa koiraa.
  • Kysy tutulta, voitko hoitaa hänen lemmikkiään.
  • Käy hevostallilla katsomassa hevosia.

Vinkit on kerätty Vernerin Instalivessä.

Lähetä oma vinkkisi sähköpostilla osoitteeseen verneri(at)kvl.fi.

Teksti: Jenni Sipilä, 2024