Seurustelu tuo iloa

Suvi Ontto-Panula tapasi Jani-Matin työtoimintakeskuksessa. Tässä haastattelussa Suvi kertoo seurustelusta.

Mitä tykkäät tehdä vapaa-ajalla?

Töiden jälkeen vietämme aikaa yhdessä Jani-Matin kanssa. Teemme ruokaa ja katsomme elokuvia.

Tykkään myös olla kaikessa järjestötoiminnassa mukana.

Kuinka kauan olet seurustellut?

Olen seurustellut Jani-Matin kanssa 6 kuukautta.

Miten aloitte seurustella?

Tutustuimme työtoimintakeskuksessa, olemme samassa ryhmässä.

Oltiin tunnettu ehkä pari vuotta ja katsottu ilmeisesti toinen toisiamme.

Yhtenä päivänä Jani-Matti teki aloitteen.

Mitä teette yhdessä?

Lenkillä käydään yhdessä ja kesällä pyöräillään.

Voisimme aloittaa myös kuntosalin yhdessä, koska se on mukavaa. Ei sinne tule lähdettyä yksinkään.

Joskus käymme myös elokuvissa ja festareilla kesäisin.

Miltä tuntuu seurustella?

Hyvältä. Toisen kanssa on hyvä ja turvallinen olla. Iloa tuonut elämään.

Mistä pidät Jani-Matissa?

Kaikesta. Silmät, parta, hymy ja rauhallisuus jäivät mieleeni, kun näin hänet ensi kertaa.

Onko teillä yhteisiä unelmia?

Haluaisimme asua joskus yhdessä, mennä kihloihin ja naimisiin. Mutta ei tietenkään kiirehtiä.

Millaisen vinkin antaisit ihmiselle, joka etsii kumppania?

Mene ihan rohkeasti tutustumaan ja kerro rohkeasti, jos olet ihastunut.

Esimerkiksi töissä, opiskellessa ja harrastuksissa voi tutustua uusiin ihmisiin.

Teksti: Sara Massinen, 2024
Kuva: Suvi Ontto-Panula