Opas syövän seulonnasta
Suomen syöpärekisteri on julkaissut selkokielisen oppaan syövän seulonnasta.
Oppaassa kerrotaan
- Mitä syöpäseulonta tarkoittaa?
- Miksi syöpäseulontoja tehdään?
- Miksi sinun kannattaa osallistua syöpäseulontaan?
- Kuka saa kutsun seulontakäynnille?
- Miten voit valmistautua seulontakäyntiin?
- Mitä seulontakäynnillä tapahtuu?
- Miten saat tietää seulontakäynnin tuloksen? Mitä sen jälkeen tapahtuu
Seulontaan osallistuminen on nopeaa, helppoa ja ilmaista. Seulontaan kannattaa osallistua.
Lataa Syöpäseulonnat Suomessa -opas (pdf-tiedosto)
