Olet tässä:
 

Hae mukaan sirkus- ja teatteriryhmään

Säkenöivä sirkus on sirkus- ja teatteriryhmä nuorille aikuisille, joilla on kehitysvamma tai jotka ovat autismin kirjolla.

Säkenöivää sirkusta ohjaavat Sirkus Magenta ja Helsingin kaupungin nuorisopalvelut.

Ryhmä kokoontuu elokuusta joulukuuhun. Harjoitukset ja esitykset pidetään Sirkus Magentan uudessa sirkustilassa Itiksessä Helsingissä.

Osallistuminen on maksutonta.

Mitä teemme?

Harjoittelemme eri sirkuslajeja, luovaa ilmaisua ja teatteria.

Kausi huipentuu yleisöesityksiin Sirkus Magentan sirkustilassa.

Osallistujat tekevät esityksen yhdessä ohjaajien kanssa.

Live-musiikista vastaa Musiikkikeskus Resonaarin bändi.

Osallistujat

Ryhmään mahtuu noin 12 osallistujaa.

Ryhmä on tarkoitettu ensisijaisesti 18–29-vuotiaille. Myös muun ikäiset voivat hakea ryhmään.

Aiempaa kokemusta sirkuksesta tai teatterista ei tarvita.

Toiminta sopii myös liikuntarajoitteisille nuorille aikuisille.

Avustajat ovat tervetulleita mukaan.

Tilojen esteettömyys

Sirkus Magentan sirkustilan sisäänkäynti Itäkadulla on esteetön.

Sirkustilassa on aula ja saleja. Aulaan on esteetön pääsy. Harjoitussaliin mennään rappuja alas. Rappuja on kahdeksan ja niissä on kaide. Harjoitussaliin pääsee suoraan myös parkkihallin sisäänkäynnistä.

Ulkopuolella on noin 13 senttimetriä korkea kynnys, joka on loivennettu. Ovessa on noin 4 senttimetrin kynnys.

Henkilökunta voi auttaa tilaan tulemisessa.

Tilassa on esteetön WC ja esteettömät naisten ja miesten pukuhuoneet sekä sukupuolineutraaleja pukeutumistiloja.

Ohjaajat

Ohjaajat ovat sosiaalisen sirkuksen ohjaaja Silja Kyytinen ja teatteri-ilmaisun ohjaaja Laura Toikander.

Mukana on myös Resonaarin musiikkiohjaaja.

Aikataulu 2024

Elokuun harjoitukset:

  • torstai 29.8. kello 11.30-14

Syyskuun harjoitukset:

  • torstai 5.9. kello 11.30-14
  • torstai 12.9. kello 11.30-14
  • torstai 19.9. kello 11.30-14
  • torstai 26.9. kello 11.30-14

Lokakuun harjoitukset:

  • torstai 3.10. kello 11.30-14
  • torstai 10.10. kello 11.30-14
  • torstai 17.10. syysloma, ei harjoituksia
  • torstai 24.10. kello 11.30-14
  • perjantai 25.10. kello 11.30-14
  • torstai 31.10. kello 11.30-14

Marraskuun harjoitukset:

  • perjantai 1.11. kello 11.30-14
  • torstai 7.11. kello 11.30-14
  • perjantai 8.11. kello 11.30-14
  • torstai 14.11. kello 11.30-14
  • perjantai 15.11. kello 11.30-14
  • torstai 21.11. klo 11.30-14, kenraaliharjoitus

Marras-joulukuun esitykset:

  • sunnuntai 24.11. kello 15.30-18, esitys klo 17
  • tiistai 26.11. kello 11.30-14, esitys klo 13
  • tiistai 3.12. kello 11.30-14, esitys klo 13

Hae mukaan 12. elokuuta mennessä

Hae mukaan viimeistään maanantaina 12. elokuuta 2024 mennessä.

Ilmoitamme valinnasta keskiviikkona 14. elokuuta.

Toiminta alkaa torstaina 29. elokuuta.

Pääset ilmoittautumislomakkeelle tästä linkistä (forms.gle)

Lisätiedot

19. kesäkuuta asti:

toimistotaikuri Maija Iltanen

tuottaja@sirkusmagenta.fi

8. elokuuta alkaen:

tirehtööri Silja Kyytinen

silja.kyytinen@sirkusmagenta.fi

Olemme lomalla 20.6.-7.8.2024

Osoite

Sirkus Magentan sirkustila

Itäkatu 7

Kauppakeskus Itis

Helsinki