Pia: Kollaasin tekeminen

Minä pidän kollaasien tekemisestä.

Kollaasi tarkoittaa kuvan kokoamista monesta palasta.

Kollaasiin voi leikellä kuvia ja sanoja lehdistä tai vaikka tulostaa netistä.

Kollaasin voi tehdä mistä vain aiheesta. Kollaasin aihe voi olla esimerkiksi oma elämä.

Kollaasilla voi kertoa vaikka

  • millainen olen
  • mistä pidän
  • mistä haaveilen.

Seuraavat asiat ovat minulle tärkeitä kollaasin tekemisessä:

  • Kollaasin aihe, kuten vaikka oma lemmikki.
  • Kollaasissa käytetyt kuvat ja sanat.
  • Palasten asettelu niin, että niistä syntyy kokonaisuus.
  • Kollaasin rytmi, kuten isojen ja pienien kuvien vuorottelu.
  • Liikkeen kuvaaminen kollaasissa esimerkiksi niin, että kuvat näyttävät kaatuvan.
  • Kollaasin värit. Minä käytän esimerkiksi vastavärejä, jotka korostavat toisiaan. Vastavärejä ovat punainen ja vihreä, oranssi ja sininen sekä keltainen ja violetti.

Alla on kollaasini Sam-kissasta.

Voit miettiä kollaasin tekemisen ohjeita, kun katsot kollaasiani Sam-kissasta.

Sitten vaan omaa kollaasia tekemään!

Kirjoittaja: Pia

Lehdestä leikeltyjä sanoja ja kuva kissasta. Liilaa, oranssia ja keltaista väriä.

 

 

Kommentit

Kirjoittanut
15.12.2022 klo 21:55
Todella hieno kollaasi.💪🏼👍🏼
Kirjoittanut Pia
23.12.2022 klo 09:28
Kiitos! Kiva kuulla, että pidät kollaasista🙏😃

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.