Pia: Kommunikoinnista

Autismisäätiön valmentaja käy kotonani kerran viikossa.

Minä tein käyntejä varten kansion, jonka avulla kommunikoinnin valmentajan kanssa.

Kansiossa on kuvia ja sanoja minulle tärkeistä asioista. Ensin osoitan valmentajalle kuvaa aiheesta. Sitten kirjoitan aiheesta lisää.

Puhuminen on minulle liian raskasta.

Valmentaja vastaa minulle puhumalla.

Kansion käyttäminen auttaa minua ennakoimaan kommunikointia valmentajan kanssa. Myös valmentajan mielestä kansio jäsentää hyvin kommunikaatiota.

Opin kansion käyttämisen autistien päivätoiminnassa.

Toivottavasti tämä innostaa kokeilemaan uusia tapoja kommunikoida.

Tässä on kuvia kansiostani:

Pieniä kuvia ja sanoja eri aiheista.Kuva kommunikointikansiosta ja kahdesta ihmisestä käyttämässä kansiota.Teksti ja kuvat: Pia

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.