Purjehtimassa, osa 1

Hei, olen Miia.

Osallistuin elokuussa erityisliikkujien purjehduspäivään Oulussa.

Me Oulun Kehitysvammaisten Tuki ry:n Verkko haltuun -hankkeen asiakkaat kuvasimme tapahtumassa videoita ja lähetimme live-lähetystä. Kirjoitimme myös blogikirjoituksia.

Odotin tapahtumaa jännityksellä.

Katsoin etukäteen videoita purjehtimisesta YouTubesta.

Seurasin säätä Ilmatieteenlaitoksen nettisivuilta: onko aurinkoista vai sadetta?

Minulla piti olla mukana lämmintä ja vedenpitävää vaatetta.

Pelastusliivit saatiin seuran kautta. Ne laitettiin päälle, kun lähdettiin purjehtimaan.

Veneeseen meno hieman jännitti. Mutta se ei haitannut. Mukana oli muitakin ensikertalaisia ja luotettava miehistö.

Tuuli oli paikoin melko voimakas.

Kuulimme miehistöltä purjehtimiseen liittyviä sanoja, kuten virsikirja, luoviminen ja pinna.

Minä pääsin pinnalla ohjaamaan venettä. Minulla oli rento fiilis, kun ohjasin venettä. Sain myös kehuja rauhallisuudesta.

Ohjaaminen vaati keskittymistä ja sain unohtaa puhelimen, jonka olinkin laittanut äänettömälle.

Reijo neuvoi minua seuraamaan reittiä vihreistä ja oransseista merkeistä.

Purjehduskokemus täytti odotukset. Sain hyvän fiiliksen ja voisin mennä uudestaankin.

Minua auttoi, että minulla oli tuttu henkilö mukana ja olin ennakkoon nähnyt purjehdusvideoita.

Olisi kiva, jos näitä tapahtumia järjestettäisiin lisää ja kaikki pääsisivät kokeilemaan.

Purjehtiminen voisi olla minulla vaikka harrastus. Ja miehistö sanoikin, että he voivat ottaa minut mukaan uudestaankin.

Kirjoittaja: Miia

Kommentit

Kirjoittanut Jaakko
3.9.2022 klo 15:13
Voi että kun itsekin pääsisi joskus purjehtimaan.
Kirjoittanut Kaisa
10.10.2022 klo 14:44
Kiva Jaakko, että purjehtiminen kiinnostaa. Ensi kesänä voit olla yhteydessä Sari Kuivakseen. Hän toimii Oulun alueen paralympia yhteyshenkilönä: sari.kuivas(at)paralympia.fi.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.