Pia: Valmentaja kotiin!

Olen autisti ja tarvitsen tukea kotiin.

Sain vammaisten sosiaalityöntekijältä myönteisen päätöksen tuetusta asumisesta.

Luonani käy Autismisäätiön valmentaja kerran viikossa.

Tarvitsen valmentajan käynteihin aina samaa struktuuria eli rakennetta.

Joka käynnillä on jokin teema eli aihe. Aihe voi olla esimerkiksi kotityöt, ihmissuhteet tai lenkki valmentajan koiran kanssa.

Minä kommunikoin kuvilla ja kirjoittamalla. Valmentaja kommunikoi puhumalla.

On hienoa, että valmentajat ymmärtävät autismia.

Minulle on tärkeää juuri tuo tapaamisten toistuva rakenne. On tärkeää, että voin ennakoida tapahtumia eli tiedän suurin piirtein etukäteen, mitä asioita käsittelemme ja teemme.

Tässä on käynnin rakenne:

 

 

Kirjoittaja: Pia

Kommentit

Kirjoittanut Jenni
16.11.2022 klo 11:50
Hienoa, että sait valmentajan kotiin!
Kirjoittanut Pia
16.11.2022 klo 13:48
Kiitos! On helpottavaa, kun tulee ymmärretyksi ja saa jakaa asioita.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.