Digihautomo bloggaa

Digitekemistä kesään osa 1

17.6.2022

Kesälomalla voit rentoutua, käydä ongella ja syödä jäätelöä.

Kesällä voit myös käyttää digilaitetta monenlaiseen mukavaan.

Tässä on sinulle digitekemistä kesään.

Kesälukeminen

Kesällä voit lukea ja kuunnella äänikirjoja. Kirjat kulkevat mukanasi älylaitteella.

Kesätekemistä:

Tutustu Celia-kirjastoon. Celia-kirjasto on netissä toimiva kirjasto.

Tiedon etsiminen netistä

Kesällä voit etsiä tietoa netistä.

Kesätekemistä:

Selvitä netistä, mitä tarkoittaa bookcrossing?

Valokuvaaminen

Kesälomasta on mukava ottaa kuvia omalla digilaitteella. Voit ottaa kuvia esimerkiksi luonnosta ja lomatapahtumista.

Esimerkiksi Make aikoo pyytää kaveria ottamaan itsestään kuvan torilla nauttimassa jäätelöä.

Kesätekemistä:

Kuvasuunnista kaverisi kanssa. Ota kuva ja jaa se kaverille. Kaverin pitää arvata, mistä kuva on otettu ja mennä kuvassa olevaan paikkaan.

Kesäsään seuranta

Digilaitteen avulla voit seurata kesäloman säitä.

Meidän mielestämme paras kesäsää on aurinkoinen ja sopivan lämmin. Meistä 17 astetta on sopiva lämpötila kesällä.

Kesätekemistä:

Tarkista päivän sää oman digilaitteen avulla. Voit tarkistaa sään esimerkiksi sääsovelluksesta.

**

Seuraavassa kirjoituksessa kerromme lisää digivinkkejä kesään.

Kirjoita kommentteihin oma digivinkkisi kesään!

Vastaamme kaikkiin kommentteihin.

Kommentit

Kirjoittanut Jenni
17.6.2022 klo 11:14
Ihania vinkkejä, kiitos :) Itse aion ottaa kesällä ainakin valokuvia. Digivinkki kesään: Kysy kaverilta viestillä, mitä kuuluu.
Kirjoittanut Hiltsunen
21.6.2022 klo 12:35
Hyviä kesävinkkejä. Itse aion pyöräillä nyt kesällä paljon.
Kirjoittanut Digihautomo
22.6.2022 klo 15:44
Hei Jenni, kiitos vinkistä. Minkälaisia valokuvia aiot ottaa kesällä? Hyvää kesää sinulle!

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.