Olet tässä:
 

Digirohkeus

Tällä viikolla vietetään digitaitoviikkoa.

Digitaitoviikon järjestää Digi- ja väestötietovirasto.

Tämän vuoden digitaitoviikon aihe on digirohkeus. Me digihautomossa haluamme kertoa, mitä digirohkeus meistä tarkoittaa.

Digirohkeus tarkoittaa meistä sitä, että uskaltaa opetella ja kokeilla digiasioita.

Digirohkeuteen tarvitaan mahdollisuus käyttää digilaitetta ja opetella itselle tärkeitä digiasioita.

Digiasioiden opettelua voi olla esimerkiksi uusien sovellusten tai uuden digilaitteen käyttäminen.

Lisäksi digirohkeus on sitä, että auttaa kavereita digiasioissa.

Meistä on tärkeää, että jokaisella on mahdollisuus saada digitukea silloin, kun sitä tarvitsee.

Digihautomossa annamme toisillemme digivinkkejä ja digitukea omien taitojemme mukaan. Me muistutamme toisiamme esimerkiksi oman laitteen ja sovellusten päivityksistä.

Digirohkean ihmisen ei tarvitse osata kaikkia asioita itse. Digirohkea ihminen voi löytää netistä uutta tietoa ja ohjeita digiasioihin tai hän voi kysyä apua kaverilta.

Me olemme sitä mieltä, että jokainen ihminen on omalla tavallaan digirohkea.

Millainen ihminen Sinusta on digirohkea?

Olisi myös mukava kuulla, mistä uusista aiheista sinä toivot meidän kirjoittavan. Kirjoita toiveesi kommentteihin. Vastaamme kaikkiin kommentteihin.

Kommentit
Kirjoittanut Jenni
Minusta digirohkea ihminen uskaltaa kokeilla uusia asioita ja pyytää apua.
Kirjoittanut Matias.saarikoski@gmall.com
Hei
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.