Tomin ruokablogi

Kaneliässät

18.1.2022

Kaneliässät on helppo valmistaa. Itse leivoin keksit ilman kanelia. Maistuivat ihan hyviltä niinkin.

Aineet kaneliässien leipomiseen

Taikinaan tarvitset

  • 150 grammaa voita
  • 1,5 desilitraa sokeria
  • 2 kananmunaa
  • 4,5 desilitraa vehnäjauhoja
  • 2 teelusikallista leivinjauhetta
  • 1 teelusikallinen vaniljasokeria

Keksien pinnalle tarvitset

  • 1 ruokalusikallinen sokeria
  • 1 teelusikallinen kanelia

Näin leivot keksit

Laita 150 grammaa voita kulhoon. Anna voin pehmetä huoneenlämmössä.

Lisää voin sekaan sokeri.

Vatkaa seosta, kunnes se vaalenee ja muuttuu vaahtomaiseksi.

Lisää seokseen 1 kananmuna ja vatkaa seosta.

Lisää toinen kananmuna ja vatkaa seosta.

Sekoita vehnäjauhot, vaniljasokeri ja kaneli keskenään. Lisää ne seoksen joukkoon.

Laita taikina jääkaappiin jäähtymään puoleksi tunniksi.

Laita uuni lämpiämään 175 asteeseen.

Sekoita reunallisessa astiassa ruokalusikallinen sokeria ja teelusikallinen kanelia.

Muotoile taikinasta ohuita tankoja, jotka ovat noin 8 senttiä pitkiä.

Pyöräytä tankoja sokerin ja kanelin sekoituksessa.

Nosta tangot uunin pellille leivinpaperin päälle.

Muotoile tangot S-kirjaimen muotoon.

Paista keksejä uunin keskiosassa, 175 asteessa noin 15 minuuttia.

    Kommentit

    Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

    Kommentoi

    Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

    Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.