Tomin ruokablogi
Lohikeitto
26.2.2021
Tein tänään lohikeittoa.
Oli helppo tehdä. Ei vienyt paljon aikaa.
En tehnyt tuoreesta lohesta vaan pakastetuista lohikuutioista. Mutta keiton voi tehdä myös tuoreesta kalasta.
En kuorinut perunoita. Tykkään syödä kuorineen.
Hyvältä maistui.
Nämä aineet tarvitset 4 annoksen valmistamiseen:
- 6 desilitraa vettä
- 1 kalaliemikuutio
- 5 maustepippuria
- 5 perunaa
- 1 pussi keittojuureksia
- 600 grammaa (2 pussia) pakastettuja lohikuutioita
- 1 desilitra ruokakermaa
Näin valmistat lohikeiton:
Laita kattilaan
- 6 desilitraa vettä
- 1 kalaliemikuutio
- 5 maustepippuria.
Laita vesi ja mausteet kiehumaan.
Pilko 5 perunaa pieniksi paloiksi.
Lisää pilkotut perunat kiehuvaan veteen. Anna kiehua noin 10 minuuttia.
Lisää kattilaan 2 pussia lohikuutioita.
Lisää kattilaan pussillinen keittojuureksia.
Lisää kattilaan ruokakerma.
Anna kiehua noin 10 minuuttia.
Kommentit
3.3.2021 klo 16:03
On varmasti todella herkullista tuo lohikeitto
17.3.2021 klo 14:15
Lohikeitto on hyvää. Osaisinpa itsekin valmistaa ruokaa...
8.4.2021 klo 10:48
Onkohan miten paljon hiilareita ja kilokaloria? Pitää tarkkaan katsoa, että mitä syö.