Jauhelihakasvispihvit

Juustolla kuorrutetut jauhelihakasvispihvit tomaattikastikkeessa.

Aineet

  • 1 purkki tomaattikastiketta
  • 1 kiinankaali
  • 1 sipuli
  • 1 porkkana
  • 600 grammaa jauhelihaa
  • 1 pussi juustoraastetta
  • puolikas teelusikka suolaa
  • ripaus currymaustetta
  • ripaus paprikamaustetta
  • ripaus yrttiseosta
  • ripaus mustapippuria

Näin valmistat pihvit

Pilko kiinankaali, porkkana ja sipuli pieniksi paloiksi.

Laita paistinpannulle öljyä ja kiinankaalin, porkkanan sekä sipulin palat. Paista.

Sekoita paistetut kasvikset jauhelihan kanssa. Laita sekaan mausteet. Muotoile seoksesta pihvejä.

Paista pihvejä pannulla molemmilta puolilta 2 minuuttia.

Laita pihvit vuokaan. Kaada päälle tomaattikastike. Ripottele päälle juustoraaste.

Paista uunissa 180 asteessa 30 minuuttia.

Kommentit

Kirjoittanut Jenni
4.4.2023 klo 14:01
Nam!
Kirjoittanut Rami Pussinen
9.4.2023 klo 09:51
Jauheliha on suht edullinen raaka-aine. Siitä voi tehdä monia ruokia, kuten esimerkiksi makaronilaatikkoa ja lasagnea. Ne ovat helpoimpia liharuokia, jotka tiedän.
Kirjoittanut Eeva
23.5.2023 klo 14:55
Varmasti hyviä nuo pihvit
Kirjoittanut Ninnu
19.12.2023 klo 09:50
Kuulostaa hyvältä reseptiltä.
Kirjoittanut Rami Pussinen
8.1.2024 klo 01:49
Hyvät ohjeet. Täytyy itsekin kokeila joskus. Kiitos vain neuvosta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.