Joulutortut

Olen tehnyt joulutorttuja pari kertaa aikaisemmin.

Torttujen taittelu oli aluksi haastavaa. Mutta pienellä harjoituksella sain taitokset oikein ja sitten rupesi sujumaan kuin liukuhihnalla.

Tein vadelma- ja omenatorttuja.

Vadelmaversio oli hyvä. Ei omenakaan huono ollu, mutta vadelma oli vaan parempi.

Nämä aineet tarvitset torttuihin:

  • 1 rasia marmeladia
  • 1 pakastettu torttutaikina
  • 1 kananmuna

    Näin valmistat tortut

    Laita uuni lämpenemään 225 asteeseen.

    Irrota taikinalevyt toisistaan.

    Anna taikinalevyjen sulaa huoneenlämmössä noin 15 minuuttia.

    Leikkaa taikinalevyt kahtia neliöiksi.

    Leikkaa neliöiden kulmiin vinot viillot kohti tortun keskustaa.

    Taita joka toisen kulman kärki taikinalevyn keskelle.

    Paina kulmat tiukasti yhteen.

    Laita torttujen keskelle nokare hilloa.

    Riko kananmuna kuppiin ja sekoita.

    Voitele tortut kananmunalla.

    Laita tortut uuniin keskitasolle. Anna torttujen paistua 10-15 minuuttia.

     

     

    Kommentit

    Kirjoittanut Herkkusuu
    11.1.2022 klo 14:39
    Nam, pitääpä kokeilla! Kiitos ohjeesta.

    Kommentoi

    Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

    Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.