Kääretorttu

Aineet

  • 4 kananmunaa
  • 1,5 desilitraa sokeria
  • 1 desilitra vehnäjauhoja
  • 1 desilitra perunajauhoja
  • 1 teelusikka leivinjauhetta

Täytteen aineet

  • 2 desilitraa vadelmahilloa
  • 2 desilitraa vispikermaa
  • 1 purkki maitorahkaa
  • 1 ruokalusikka sokeria
  • 1 teelusikka vaniljasokeria

Näin valmistat kääretortun

Vaahdota kananmunat ja sokeri.

Sekoita vehnäjauho, perunajauho ja leivinjauhe keskenään. Sekoita seos kananmunien ja sokerin joukkoon varovasti.

Vaahdotettu sokeri ja kananmunat.

Laita uuninpellille leivinpaperi. Levitä taikina uuninpellille.

Paista taikinaa 225 asteessa noin 6 minuuttia.

Levitä toiselle leivinpaperille sokeria. Kumoa paistettu taikina leivinpaperille, sokerin päälle.

Irrota paistopaperi taikinan pinnalta.

Anna tortun jäähtyä.

Levitän tortun päälle hillo.

Vatkaa kermasta vaahto. Sekoita vaahdon joukkoon rahka ja sokeri. Levitä vaahto hillon päälle.

Kääri torttu rullaksi.

Kääri torttu leivinpaperiin ja pistä 3 tunniksi jääkaappiin.

Torttu leivinpaperissa jääkaapissa.

Nauti kääretorttu!

Kommentit

Kirjoittanut NATALIA
27.2.2023 klo 14:48
Varmasti herkullinen tuo kääretorttu

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.