Tervetuloa seuraamaan blogiani

Minä olen Tomi Makkonen.

Kirjoitan blogissani ruuanlaitosta. Jaan myös reseptejä ja kuvia ruuista, joita olen kokannut.

Kokkaan laidasta laitaan kasvisruokia ja liharuokia.

Reseptit ovat enimmäkseen Kotikokin ja Valion reseptejä. Myös Vegaaniliiton reseptejä olen tehnyt.

Joskus teen vieraille pikku naposteltavaa. Myös leipomisen puolelta löytyy hyviä leivonnaisia.

Olen tehnyt ruokaa seitsemän vuotta. Olen kehittynyt kokkailijana tosi paljon.

Tykkään valtavasti tehdä ruokaa.

Nyt jaan teille kasvissosekeiton reseptin.

Kasvissosekeitto

Kasvissosekeiton kokkaaminen on helppoa.

Nämä ainekset tarvitset 3 annoksen valmistamiseen:

  • 3 perunaa
  • 3 porkkanaa
  • 1 sipuli
  • 1 valkosipulinkynsi
  • 2 kasvisliemikuutioita
  • 6 desilitraa vettä
  • 2 desilitraa ruokakermaa
  • 1 teelusikallinen sokeria
  • ripaus valkopippuria
  • 1 ruokalusikallinen oliiviöljyä.

Näin valmistat kasvissosekeiton

Pese perunat ja porkkanat.

Kuori

  • perunat
  • porkkanat
  • sipuli
  • valkosipuli.

Viipaloi porkkanat ja sipuli.

Pilko perunat ja valkosipuli.

Kaada kattilaan ruokalusikallinen oliiviöljyä. Laita kattilaan myös porkkanat ja sipulit.

Kuullota porkkanat ja sipulit kattilassa.

Kuullottaminen tarkoittaa ruuan kuumentamista ja pehmentämistä niin, että ruuan pintaan tulee vähän väriä. Ruoka ei kuitenkaan ruskistu eli muutu pinnalta tummanruskeaksi.

Lisää kattilaan

  • perunat
  • 6 desilitraa vettä
  • 2 kasvisliemikuutiota
  • 1 pilkottu valkosipulinkynsi.

Laita ainekset kiehumaan. Vesi kiehuu, kun sen pinnalle nousee kuplia.

Anna kiehua, kunnes perunat ja porkkanat ovat kypsiä eli pehmeitä.

Soseuta kattilassa olevat ainekset sauvasekoittimella.

Lisää seokseen 2 desilitraa ruokakermaa ja ripaus valkopippuria.

Kiehauta keitto. Keitto kiehuu, kun sen pinnalle nousee kuplia.

Nyt kasvissosekeitto on valmis.

Hyvää ruokahalua!

Kommentit

Kirjoittanut Stefa
30.3.2020 klo 12:30
Testiin menee 👍
Kirjoittanut Kokkikolmonen
18.4.2020 klo 04:03
Onpa kiva tämä uusi blogi!😊 Täytyykin heti testata tätä reseptiä, kuulostaa ainakin tosi hyvältä👍🏼
Kirjoittanut
18.4.2020 klo 17:10
Kuulostaa hienolta, kiva homma ☺️
Kirjoittanut Pauliina
20.4.2020 klo 09:18
Oli hyvä tieto
Kirjoittanut satu p
20.4.2020 klo 09:19
oikein kiva resepti olisi kivaa kokeilla joskus kotona
Kirjoittanut
9.5.2020 klo 06:53
Huh, luojan kiitos että en pysty tuollaisia eväitä syömään. Koska kaikki eväät joutuu korvaamaan ateriankorvikkeilla ja ovat paljon parempia ja halpoja.
Kirjoittanut Tm
3.6.2021 klo 12:32
Kokeilkaa ihmeessä

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.