Työtä ja tasa-arvoa

Työ on minulle tärkeää

22.9.2020

Työ on minulle erittäin tärkeää fyysisesti sekä henkisesti. Myös vastuullisuuden ja velvollisuuden mielessä.

Olen opiskellut peruskoulussa, Keskuspuistossa ja Diakoniaopistossa.

Olen ammatiltani kodinhuoltaja.

Olen tällä hetkellä työtön.

Olen ollut koulutusassistenttina Kehitysvammaliitossa.

Ennen Kehitysvammaliittoa työskentelin uimahallissa siivoojana ja työtoiminnan keittiössä.

Kehitysvammaliiton jälkeen olin hetken aikaa vanhusten hoitokodissa työharjoittelussa. Olisin voinut jatkaa samaa työtä avotyönä, mutta en halunnut avotyöhön.

Avotyö on hetkellisesti ihan ok, esimerkiksi työharjoittelun korvikkeena. Mutta ei pidempikestoisena.

Vasta myöhemmin kuulin, että palkkatukikin olisi ollut tuohon työhön mahdollista.

Hain Selkeästi meille -hankkeeseen, joka on Kehitysvammatuki 57:n ja Kehitysvammaliiton projekti. Sitä paikkaa en saanut.

Ovet ovat auki toiseenkin paikkaan. Väylä ry:llä olisi tarjota paikka sairaalaan, mutta poikkeusolot ovat nyt esteenä.

Tulevaisuudessa haluaisin tehdä jonkinlaista järjestötyötä, jossa pääsisin toteuttamaan itselleni tärkeitä arvoja:

  • ei ilmaistyötä vaan oikea palkka
  • työ, jossa on kaikki perusoikeudet.

Unelmani on olla esimerkkinä siitä, että meille kuuluvat samat oikeudet kuin muille.

Kommentit

Kirjoittanut Mika Memonen
9.10.2020 klo 21:15
Hei sinä Karoliina. Kun näen sinut tänään tässä lehtisivulla, minulle tuli suunnaton vaisto, että sinä olet se oikea nainen minulle. Minä tunnen sen sydämessäni.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.