Työtä ja tasa-arvoa
Työ on minulle tärkeää
22.9.2020
Työ on minulle erittäin tärkeää fyysisesti sekä henkisesti. Myös vastuullisuuden ja velvollisuuden mielessä.
Olen opiskellut peruskoulussa, Keskuspuistossa ja Diakoniaopistossa.
Olen ammatiltani kodinhuoltaja.
Olen tällä hetkellä työtön.
Olen ollut koulutusassistenttina Kehitysvammaliitossa.
Ennen Kehitysvammaliittoa työskentelin uimahallissa siivoojana ja työtoiminnan keittiössä.
Kehitysvammaliiton jälkeen olin hetken aikaa vanhusten hoitokodissa työharjoittelussa. Olisin voinut jatkaa samaa työtä avotyönä, mutta en halunnut avotyöhön.
Avotyö on hetkellisesti ihan ok, esimerkiksi työharjoittelun korvikkeena. Mutta ei pidempikestoisena.
Vasta myöhemmin kuulin, että palkkatukikin olisi ollut tuohon työhön mahdollista.
Hain Selkeästi meille -hankkeeseen, joka on Kehitysvammatuki 57:n ja Kehitysvammaliiton projekti. Sitä paikkaa en saanut.
Ovet ovat auki toiseenkin paikkaan. Väylä ry:llä olisi tarjota paikka sairaalaan, mutta poikkeusolot ovat nyt esteenä.
Tulevaisuudessa haluaisin tehdä jonkinlaista järjestötyötä, jossa pääsisin toteuttamaan itselleni tärkeitä arvoja:
- ei ilmaistyötä vaan oikea palkka
- työ, jossa on kaikki perusoikeudet.
Unelmani on olla esimerkkinä siitä, että meille kuuluvat samat oikeudet kuin muille.