Ilo kiertämään

Ilahduttaminen ja auttaminen lähentää ihmisiä.

Ilahduttamiseen ei tarvita paljon. Kaunis sana tai pieni ystävällinen teko voi saada paljon iloa aikaan.

Verneri ja Kehitysvammaliitto haastoivat ihmiset ilahduttamaan toisiaan.

Ilo kiertämään -haasteeseen osallistuttiin kertomalla, ketä on ilahduttanut ja miten.

Näin ilo kiersi

– Laitoin tubettajalle mukavan kommentin. -Ninni

– Ilahdutin ystäviä omalla runolla. -Suvi

– Ilahdutin Katjaa viestillä. Hän rakastaa minua. -Matti

– Ilahdutimme soveltavan samban tanssijoita toivekappaleella. -Samba Tropical

– Ilahdutin ystävää ystävänpäiväkortille. -Hilla

– Pohdimme yhdessä, miten toisia voi ilahduttaa. -Tuettu asuminen Joensuun seutu

– Puhuin kaukaisen ystävän kanssa puhelimessa ja juteltiin kuulumisia. -Suvi

– Järjestimme esiintymistilaisuuden innokkaalle esiintyjälle. -Lahden seudun kehitysvammaisten tuki

– Lähetin ystävänpäivänä ystäville kortteja ja kirjeitä. -Anne

– Vein työkaverille kahvin töissä. -Suvi

– Olen ilahduttanut toista sanomalla, että hän on auttanut. -Laura

– Ilahdutin kaveria, kun oli puhetta pelistä, jossa oli viiden sekunnin haaste ja piti luetella 3 presidenttiä. Mulla meni vastaus näin: Kekkonen, Kyösti ja Kallio. Sitten vasta tajusin, että nuo kaksi viimeistä oli yksi ja sama asia. -Cristal32

– Olen ilahduttanut töissä monia työkavereita ja kertonut nättejä asioita. -Inkku

– Ilahdutin naapuriani juttelemalla hänelle mukavia. -Juhani

– Ilahdutin perhettäni leipomalla kakun. -Anne

– Hain kaupasta kaverille, mitä toivoi mun tuovan. -Ulla

– Ilahdutimme sukulaisia, naapureita, työporukkaa, Liljaa, jalkahoitajaamme ja kampaajaamme itsetehdyillä jääsuklailla. -Perhekoti Saukkonen

– Ilahdutin veljeä ystävänpäiväpaketilla ja pikku yllätyksellä, jota hän oli jo kauan toivonut. Ystävä sai kukkia tänään ja työkaverit herkkuja. -Veerika

– Ilahdutin Huittisten hulivilejä osallistumalla Lomapäivän ratoksi -tapahtumaan ja ystävää kortilla. -Mikko

– Ilahdutin ystävää. Soitin hänelle ystävänpäiväpuhelun ja lähetin valokuvan. -Jari

– Ilahdutin asuinkumppaneita suklaalla ja korteilla. -Suvi

– Olen lähettänyt ystäville ystävänpäiväkortteja ja kirjeitä. -Anne

– Ostin äidille uuden laukun. -Ann-Mari

– Leivoimme laskiaispullia ja pohdimme, mikä meidät saa iloiseksi. -Lahden seudun kehitysvammaisten tuki

– Vierailimme ystävän luona. Ilo tarttui myös ohjaajaan. -Juuan tuettu asuminen

– Ilahdutin reissusta palaavia ystäviä ja tein lumityöt heidän oveltaan. -Essi

– Ilahdutin mutsia soittamalla ja kysymällä kuulumisia. -Lilja

– Vein vaatelahjoituksen ryhmäkodille, josta halukkaat saavat napata uusia vaatteita. -Anna

– Kävin isovanhempien luona moikkaamassa pitkästä aikaa. -Sandra

– Leivoimme laskiaispullia ja pohdimme, mikä saa meidät iloiseksi. -Lahden seudun kehitysvammaisten tuki

– Päätin ilahduttaa muita ulkoilijoita ja kirjoitin hankeen “Ihanaa päivää”! -Sari

– Ilahdutin mun työkaveria laulamalla laulun. -Saila

– Matkustin Helsinkiin juhlimaan äidin syntymäpäiviä. -Josefina

– Ilahdutin työkaveria kehumalla. -Emilia

– Me ilahdutettiin toisiamme ystävänpäiväkortein. Tehtiin myös mokkapaloja ja ilahdutettiin työkavereita tarjoamalla niitä päiväkahveilla. -Juuan toimintakeskus

– llahdutin ohjaajaa ja itseäni tankkaamalla ohjaajan auton ekaa kertaa elämässäni. -Suvi

– Mä tervehdin kaikkia uusia naapureitani, muutin just tähän taloon ja kaupunginosaan.
-Hilkka

– Ilahdutin rappusiivoojaa tervehtimällä. Hän on maahanmuuttaja. Ei puhu vielä hyvin suomea.
-Ulla

– Lähetin ystäville ja perheenjäsenille ystävänpäiväkortteja. -Emilia

– Ilahdutin ratsastuksenopettajaa antamalla suklaalevyn ja kahvipaketin. -Jaakko

– Ilahdutin kumppania eilen tilaamalla meille ruuaksi KFC Hot Wings. -Karoliina

– Lähetin neljälle ystävälle ystävänpäiväkortit.
-Suvi

– Olen käynyt naapurin kanssa kaupassa.
-Tomi

– Kutsun vähän väliä syömään ihmisen, joka on ollut pitkään yksin kotona. -Laura

– Ilahdutan vanhempiani laittamalla linkkejä heitä kiinnostaviin aiheisiin kuten säätä, terveyttä ja politiikkaa käsitteleviin artikkeleihin. -Pia

– Ilahdutin aamulla poikaa antamalla hänelle perjantain kunniaksi aamupalalla myös kaurakeksin.
-Matleena

– Kävin vaihtamassa tallilla veden hevoselle ilahduttaen samalla omistajaa. -Eppu

– Ilahdutin isomummoani niin, että laitoin kahvit tulelle ja laitoin kahvileivät pöytään ja tiskasin astiat.
-Fanny

– Ilahdutin työkaveria tänään töissä tarjoamalla sille kahvit ja halauksella ja hymyllä. -Elina

– Ilahdutin koko työpaikan henkilökuntaa termospullolla, jossa oli karkkia sisällä.
-Aki

– Oon auttanut vanhuksia ja asiakkaita töissäni. Ja vapaalla autan muita, jos huomaan tilanteita, joissa voi auttaa.
-Esa

– Minä haluan kiittää juuri niitä ihmisiä, jotka ovat antaneet voimaa uskoa itseeni, omaan tekemiseen ja tuoneet iloa.
-Karoliina