Tietoa elämän suunnittelusta

Sinä olet oman elämäsi paras asiantuntija. Tiedät itse, millaista on juuri sinulle hyvä elämä. Sinulla on myös oikeus tehdä päätöksiä omasta elämästäsi.

Tässä Vernerin osiossa on kysymyksiä ja harjoituksia, joiden avulla voit pohtia ja suunnitella elämääsi.

Voit tehdä harjoituksia yksin tai yhdessä vaikkapa perheenjäsenen, ystävän tai ohjaajan kanssa.

Läheiset ihmiset voivat auttaa sinua elämään sellaista elämää kuin itse haluat.

Harjoitusten tekeminen

Tässä osiossa on kolme harjoitusta:

Voit tehdä harjoituksia silloin, kun sinulle sopii. Kaikkia harjoituksia ei tarvitse tehdä kerralla.

Kun olet tehnyt harjoituksen, tallenna se omalle tietokoneellesi. Jos haluat, voit tulostaa harjoituksen.

Voit tehdä saman harjoituksen myös myöhemmin uudestaan.

Jos haluat, voit näyttää harjoituksia läheisille ihmisille. Voitte jutella harjoituksista yhdessä.

Lähde: Minun suunnitelmani -kansio