Molempien laukeaminen

Olen ollut mieskumppanin päällä, kun hän makaa ja ollaan yritetty laukeamista molemmille, mutta vaan hänelle tulee, minulle ei. Mistä se johtuu?

Vastaus

Hei

Kysymyksestä ei selviä, oletko itse mies vai nainen ja miten olette yrittäneet laukeamista molemmille.

Orgasmi ja siemensyöksy tulee miehelle usein silloin, kun penistä hyväilee kädellä, suulla tai seksivälineellä.

Peniksen varresta voi ottaa kädellä kiinni. Kättä voi liikuttaa ylös ja alas hellästi puristaen. Puristaminen ei saa sattua.

Jos penistä hyväilee suulla, penis pitää suojata kondomilla. Kondomi estää seksitauteja tarttumasta.

Nainen tarvitsee orgasmiin yleensä klitoriksen ja emättimen hyväilyä.

Klitoris on vulvan yläosassa lähellä virtsaputken suuta. Klitoris tuntuu pieneltä nappulalta. Sen hyväily sormella, kielellä tai seksivälineellä voi tuntua nautinnolliselta ja tuoda orgasmin.

Yhdynnässä mies työntää peniksen naisen emättimeen. Mies ja nainen voivat liikkua toisiaan vasten niin kuin hyvältä tuntuu. Penistä voi liikutella emättimessä edestakaisin. Penis pitää suojata yhdynnässä kondomilla. Kondomi suojaa seksitaudeilta ja raskaudelta.

Orgasmin saaminen voi vaatia opettelua. Kokeilkaa rohkeasti ja kaikessa rauhassa erilaisia tapoja kosketella toisianne. Tärkeintä on kuunnella omia ja kumppanin tunteita. Voitte kokeilla ja kertoa toisillenne, millaiset asiat tuntuvat teistä hyvältä.

Myös sooloseksi eli itsetyydytys on hyvä tapa tutustua omaan kehoon ja siihen, mikä tuottaa hyvää oloa.