Esinahka ja peniksen pesu

Millä tavalla pojilla on esinahka kiinni terskassa? Onko se pikkupojilla kiinni kauttaaltaan kuin liimattuna vai onko esinahka kiinni muutamista kohdista kiinnikkeillä?

Mikä aiheuttaa esinahan irtoamisen terskasta? Milloin sen kuuluisi irrota?

Milloin esinahan alle alkaa tulla valkoista töhnää?

Tuntuuko pippelin pesu yleensä pojista kivalta?

Vastaus:

Hei

Esinahka ei ole kiinni kiinnikkeillä, eikä se varsinaisesti irtoa. Esinahka löystyy, kun lapsi kasvaa.

Pienillä lapsilla esinahka on niin tiukka, että sitä ei voi vetää taakse.

Kun lapsi kasvaa, myös esinahka kasvaa. Silloin esinahka löystyy ja alkaa liikkua enemmän.

Kun lapsi kehittyy ja esinahka alkaa liikkua, esinahan alle alkaa kehittyä valkoista talia.

Jokainen lapsi kehittyy omaan tahtiinsa.

Joidenkin mielestä peniksen pesu tuntuu hyvältä. Joidenkin mielestä se ei tunnu juuri miltään. Jokainen kokee pesutilanteet yksilöllisesti.