Hieroin pippeliä siskon peppuun

Ehdotin siskolleni seksiä saunassa. Hän ei suostunut, mutta meni selälleen. Hieroin pippeliäni siskoni pakaraa vastaan saunassa. Olen 13 vuotta ja siskoni on 10 vuotta. Ollaanko me sairaita? Nyt minua nolottaa tosi paljon.

Vastaus:

Hei

Kiitos, että kirjoitit asiasta, vaikka sinua nolottaa. Se on vaatinut rohkeutta. On tärkeää käsitellä asiaa, joka muuten jäisi vaivaamaan sinua ja siskoasi.

Ette ole sairaita. Nolotus kertoo, että tiedät tehneesi jotain sopimatonta.

Mikähän sai sinut ehdottamaan seksiä siskollesi? Olitko kokenut jotain seksuaalisesti kiihottavaa, joka oli jäänyt vaivaamaan sinua?

Sinä olet jo murrosiässä. Mutta 10-vuotias siskosi on vielä lapsi. Hän ei ole valmis seksikokeiluihin.

Sinulla ei voi enää olla seksikokeiluja siskosi kanssa. Vahingoittaisit itseäsi ja sisartasi.

Olet siskoasi vanhempi ja siksi sinulla on häneen valtaa. Siskostasi voi tuntua, että hänen on pakko suostua ehdotukseesi, koska olet isompi ja vanhempi.

Olisi hienoa, jos voisit jutella kokemuksestasi vielä jonkun luotettavan aikuisen kanssa. Voisit soittaa nimettömästi esimerkiksi Lasten ja Nuorten puhelimeen numeroon 116 111. Voisit soittaa myös Sexpon neuvontaan numeroon 358 50 539 6544.