Mikä mun seksuaalisuus on?

Olen nainen ja olen ollut rakastunut naisiin ja nuorena toiseen tyttöön. Olen muutaman kerran ollut ihastunut mieheen, mutta vain heidän persoonaan. Seksuaalisesti olen kiinnostunut vain naisista.

Olenko minä bi vai lesbo?

Kun en ikinä ole ollut kiinnostunut seksuaalisesti miehistä, enkä ole nykyäänkään. Pelkästään naisista.

Vastaus

Hei

Hienoa, että olet tunnistanut omat tunteesi ja mieltymyksesi.

Oman seksuaalisen suuntautumisen nimeäminen voi olla vaikeaa. Omaa suuntautumista ei ole edes pakko nimetä, jos ei halua.

On ihan tavallista, että omat mieltymykset ja kiinnostukset vaihtelevat elämän aikana.

Sekin on tavallista, että on seksuaalisesti kiinnostunut jostakin ja ihastunut jonkun toisen ihmisen persoonaan.

Yleensä bi kokee vetovoimaa miehiä ja naisia kohtaan. Lesbo kokee yleensä vetovoimaa vain naisiin.

Voit kuitenkin itse päättää, kutsutko itseäsi biksi vai lesboksi.

Tärkeintä on, että sinä itse tiedät, mistä asioista tykkäät ja kehen koet vetoa.