Touhutipat

Minulla tulee tosi herkästi touhutippoja. Niitä tulee, kun ajattelen tyttöjä tai kuulen muiden puhuvan seksistä.

Onko tämä enää normaalia? Erittyykö niitä minulla poikkeuksellisen herkästi? Onko tästä hyötyä sitten, jos pääsen kokemaan seksiä? Ei kai liukuvoidetta tarvitse käyttää, jos pippelin pää on muutenkin liukas ja kostea?

Vastaus

Hei

Touhutippoja voi tulla peniksen päästä silloin, kun kiihottuu. Tämä on ihan tavallista.

Touhutipat liukastavat peniksen päätä ja suojaavat peniksen herkkiä limakalvoja. Touhutipoista on siis hyötyä seksissä.

Pelkkä peniksen pään kosteus ja liukkaus ei aina riitä yhdynnässä.

Jos on esimerkiksi emätinyhdynnässä naisen kanssa, myös naisen emättimen on hyvä olla kostea. Kosteutta ja liukuvuutta voi lisätä liukuvoiteella.

Anaaliseksissä pitää käyttää aina liukuvoidetta.

Liukovoide suojaa herkkiä limakalvoja hankaumilta.