Ei oikeutta parisuhteeseen

Miksi täällä lukee, että kaikilla on oikeus parisuhteeseen, kun ei minulla ja minun miehellä ole?

Olemme aikuisia ja kumpikin tahtoo sitä, emmekä pakota toisiamme. Kuitenkaan meidän ei anneta olla parisuhteessa, me emme saa tavata, emmekä soittaa toisillemme.

Asuntoloiden hoitajat ja vanhemmat esimerkiksi estää. Syynä on se, että olemme kelpaamattomia.

Vastaus:

Hei

Jokaisella on oikeus parisuhteeseen. Vanhemmat tai hoitajat eivät saisi kieltää suhdetta.

Oletko kysynyt, miksi vanhemmat ja ohjaajat kieltävät parisuhteenne? Ovatko he esimerkiksi huolissaan teistä?

Jutelkaa yhdessä vanhempien ja ohjaajien kanssa siitä, miksi he kieltävät tapaamiset ja puhelut. Jos vanhemmat ja ohjaajat ovat huolissaan teistä, jutelkaa siitä, mikä heitä huolettaa. Yrittäkää löytää yhdessä ratkaisuja näihin huoliin.

Voitte pyytää myös jonkun ulkopuolisen tukihenkilön mukaan keskustelemaan. Tukihenkilö voi olla esimerkiksi terapeutti tai avustaja.

Tsemppiä!