Kihlautuminen jännittää

Mitä tehdä, kun minulle on sanottu, että miehiä jännittää kihloihin meneminen enemmän kuin naisia?

Vastaus

Hei

Kihlautuminen on iso päätös. Isot päätökset ja muutokset elämässä herättävät usein monenlaisia tunteita. Moni jännittää kihlautumista.

En osaa sanoa, jännittääkö kihloihin meneminen miehiä enemmän kuin naisia.

Jos kihloihin meneminen jännittää, asialla kannattaa antaa aikaa. Isojen päätöksien kanssa ei kannata kiirehtiä.

Kumppanin kanssa kannattaa jutella siitä, millaisia tunteita ja ajatuksia kihlautuminen herättää.

Voitte jutella esimerkiksi seuraavista asioista:

  • Millaisia tunteita kihlautuminen herättää?
  • Mikä muuttuu, jos menette kihloihin?
  • Mikä pysyy ennallaan, jos menette kihloihin?

Kihlautumisesta voi jutella kumppanin lisäksi myös muiden luotettavien ihmisten kanssa. Jos teillä on tuttuja, jotka ovat kihloissa, voitte kysyä heidän kokemuksiaan kihlautumisesta.