Peniksen jäykistyminen

Mikä on syynä, kun miehillä iltaisin ja aamulla herättyä on kikkeli pystyssä, jäykkänä, kivikovana? Mies itsetyydyttää ja lähtee siemensyöksy. Istuu WC-pytyllä, antaa sinne mennä. Välillä öisin vaipassa jäykkänä.

Vastaus:

Hei

Penis eli kikkeli nousee pystyyn ja jäykistyy, kun mies saa erektion. Erektio eli jäykistyminen johtuu siitä, että veri virtaa penikseen.

Erektio voi tulla monesta eri syystä.

Usein erektio johtuu seksuaalisesta kiihottumisesta.

Erektio voi tulla myös kovasta virtsaamisen tarpeesta tai silloin, kun penis hankautuu housuihin.

Erektio voi tulla mihin aikaan päivästä tahansa. Se voi tulla myös yöllä, kun nukut.

Erektio voi purkautua siemensyöksyyn.

Siemensyöksy tarkoittaa, että peniksestä tulee spermaa
eli siemennestettä. Se on vaaleaa nestettä.

Voit saada siemensyöksyn seksissä esimerkiksi tyydyttämällä itseäsi.

Lue lisää erektiosta selkokielellä (seteke.fi)