Seksin eritteet

Mitä eritteitä kuuluu seksiin? Onko ne samanlaisia miehellä ja naisella? Vaikuttaako seksitapa niihin?

Vastaus

Hei

Seksiin voi liittyä monia eritteitä, kuten sylkeä, valkovuotoa ja spermaa.

Sylki on suun nestettä. Sylki liittyy esimerkiksi suuteluun ja suuseksiin.

Valkovuoto on naisen emättimen eritettä. Valkovuoto kosteuttaa ja puhdistaa emätintä. Usein valkovuoto on lähes väritöntä tai hieman valkoista.

Sperma eli siemenneste syntyy miehen sukuelimissä. Spermassa on siittiöitä eli miehen sukusoluja.

Sperma voi olla esimerkiksi valkoista, läpinäkyvää tai kellertävää. Sperma voi olla ohutta, tahmeaa ja kokkareista.

Kun mies saa siemensyöksyn, peniksen päästä valuu ulos siemennestettä.

Siemensyöksy voi tulla seksin aikana.