Sormien työntäminen

Hei

Missä kohti itsessä on paikka, johon voi työntää sormet? Kun sormettaa?

Ja miksi en pysty tekemään sitä kovin nopeasti lopuksi enää, kun tuntuu, että rupeaa pissattaan?

Vastaus:

Vulvassa on virtsa-aukko, emätin ja peräaukko. Sormia voi työntää emättimeen tai peräaukkoon.

Jos työnnät sormia emättimeen tai peräaukkoon, kannattaa käyttää liukuvoidetta. Liukuvoide voide tekee aukosta liukkaan ja suojaa ihoa.

Jos työnnät sormia peräaukkoon, pese sormet heti sen jälkeen. Älä työnnä sormia emättimeen ennen pesua. Peräaukossa on bakteereja, jotka voivat tarttua sormista emättimeen.

Pissa on virtsarakossa. Virtsarakko ja emätin ovat lähellä toisiaan. Kun työnnät sormia emättimeen, saatat samalla painaa virtsarakkoa. Kun virstarakkoa painaa, alkaa pissattaa.

Käy pissalla ennen sormettamista. Tämä vähentää pissahädän tunnetta sormettamisen aikana.

Voit myös kokeilla sormettamista eri asennoissa.

Muista pestä kädet hyvin ennen ja jälkeen sormettamisen.